obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Zwak Wifi signaal/beperkt internet
amoniton
Sinds ruim een week heb ik problemen met Wifi internet.
Ik heb mijn router op de zolder staan en de laatste maanden kon ik daarmee prima beneden via wifi op het internet.
Het signaal was wel zwak (max 2/3 bars) maar het werkte.
Nu werkt het niet meer zoals het hoort.
Als ik mijn laptop dichter bij het modem/router heb staan werkt het even en dan klapt het internet er na een tijdje toch uit.
beneden kom ik er al helemaal niet meer op.
probleem oplosser van Windows herstart de netwerkadapter in mijn Dell Inspiron 1732 laptop met dell wireless 1705 802.11b/g/n adapter.
het werkt dan enkele seconden en dan klapt de verbinding er weer uit.

2 zaken die ik vreemd vind..
- als het maanden werkt en vd 1 op andere dag wegvalt wat kan het zijn? (defecte netwerkadapter is mijn eerste verdachte)
(ik heb systeemherstel op mijn laptop gedaan, zelfs uiteindelijk teruggezet naar fabrieksinstellingen zonder resultaat, ik heb de router een paar keer herstart, een andere win8.1 laptop en tablet werken wel)
- hoe kan het dat bij een sterk signaal een wifi verbinding langer in stand blijft?

hiernaast nog een vraag.
ik lees hier en daar wat over een andere (wifi?)router plaatsen.
Welke router (merk/type) werkt goed met tele2?
ik overweeg al een tijdje om de wat achterhaalde comtrend ct-6373 te vervangen, maar weet niet goed met wat ik het beste kan vervangen.

Alle input/tips/links van harte welkom.
 
amoniton
kleine toevoeging.

Ik heb dell inmiddels zo ver dat ze mijn laptop ophalen voor, hopelijk, een nieuwe netwerkadapter. (weer een mogelijke dader wegstrepen)

maar gisteren, werkte het wifi zelfs op zolder op mijn andere laptop ook niet..
zelfde beperkte verbindingsproblemen als op de eerste laptop.
router herstart dmv voeding eruit te halen en 30 sec te wachten hielp niet.
uiteindelijk in de router ingelogd via de manier die op de tele2 website wordt aangegeven.
Feitelijk niets veranderd in de settings van de router, maar wel ingelogd geweest en een paar keer een vinkje aan en uit en opgeslagen.
toen werkte het wifi internet op de tweede (en derde) laptop wel weer.

nu heb ik toch sterk het vermoeden dat (een deel van) de oorzaak zit bij de Comtrend router...
 
cornfed
Als meerdere apparaten een verbindingsprobleem hebben, denk ik niet dat daar een defect aan is.
Een defecte Comtrend is aan zich natuurlijk wel mogelijk.
Maar heb je wel gekeken of er geen stoorzenders in de buurt zijn die je WIFI signaal belemmeren?
Als de buurman onlangs een nieuwe sterke router of access point in gebruik heeft genomen, kan je vergelijkbare problemen krijgen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
amoniton
We zijn weer wat verder. de genoemde laptop is terug van zijn/haar wereldreis en heeft een nieuwe wifi adapter gekregen.
helaas was he probleem daarmee niet verholpen.
Conclusie: het was dus niet de Laptop.
ik heb inmiddels tele2 gebeld en gesproken en daar is met hulp van de technische dienst mijn wifi kanaal aangepast en gewijzigd naar een midner druk kanaal.
Dat hielp wel want ik kon weer op het wifi komen, maar de snelheid en de kracht van het signaal is traag en zwak.
Ik heb nu het vermoeden dat de comtrend het probleem is en wil deze graag vervangen voor een beter apparaat met meer (zend)vermogen.
Als jullie hierin een goede suggestie hebben ben ik zeer geïnteresseerd!
Alle tips hieronder graag: (dank)
 
kobus1960
Zoek even iemand met wat meer kennis in je omgeving.
Negen van de tien keer is het een onjuiste instelling die
geen rekening houdt met de omgeving. De plaatsing
van het modem kan ook veel invloed hebben.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Je zal een oplossing moeten zoeken in combinatie met de Comtrend.
Je kan geen internet hebben zonder dat VDSL2 modem.

Het beste advies is om een access point te kopen en die met de Comtrend te verbinden.
Zet dat access point op zolder of centraal in huis (trap) ergens neer en leg een netwerkkabel aan tussen
access point en Comtrend. Dat is meestal de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zwak Wifi signaal/beperkt internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie