obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
NAS aansluiten
DJ
Hoi,

Heeft iemand een tip voor het aansluiten van een NAS?
Ik ben overgestapt van Telfort naar Tele2. Bij Telfort had ik een modem en een aparte draadloze Sitecom router. Hierop zat mijn IcyBox NAS aangesloten. Nu ben ik overgestapt naar Tele2, waarbij de modem en router in 1 apparaat zitten. Het aansluiten van mijn draadloze thuisnetwerk, een laptop (Vista) en een macbook verliep probleemloos. Alleen als ik de NAS mbv een ethernetkabel direct op de Tele2-router aansluit (op het 3e kanaal), is deze niet zichtbaar in het netwerk. En als ik mijn laptop later inschakel, krijgt deze wel verbinding met de router, maar niet met internet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij het zoeken op dit forum kreeg ik de indruk dat misschien zou kunnen helpen om achter de Tele2-router een aparte router aan te sluiten. Ik heb dit geprobeerd met de Sitecom router die ik nog had, maar hierbij bleef het probleem hetzelfde. Maar wellicht had ik niet de juiste instellingen. Iemand een tip?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

groet,

DJ
 
cornfed
Zolang je van de LAN poorten 1 en 2 weg blijft op je Tele2 modem (Davolink), kan je weinig fout doen. Die zijn voor de TV decoder.

Eerst zeker stellen dat de firewall's op alle pc's het netwerk niet blokkeren.
Voorts heb je nu een nieuw netwerk gekregen met de nieuwe router.
Dat betekent dat oude instellingen niet meer werken.
Je moet de software/driver laten zoeken naar de NAS op je netwerk. Desnoods even opnieuw laten installeren.
Gewijzigd door cornfed op 04 september 2009, 00:26
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DJ
De firewall staat uit.
Ik heb het programma searchNAS.exe van IcyBox gedraaid, maar er wordt geen NAS gevonden.
Ook als ik het IP-adres (http://192.168.0.100) in mijn browser invoer kan hij hem niet vinden.
En tenslotte heb ik de ethernetkabel direct van de NAS aan mijn laptop gedaan. Weer geen contact. Wat kan dit zijn?
 
cornfed
Heb je de NAS een vast ip adres gegeven?

De Davolink geeft ip adressen uit in de 192.168.1.x range.
192.168.0.100 zal nooit werken.

Nogmaals, de oude instellingen werken niet meer.
Gewijzigd door cornfed op 04 september 2009, 01:20
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DJ
Ik heb de NAS geen vast IP adres gegeven. Is dat slim om te doen?

Ik heb zojuist opnieuw searchNAS.exe gedraaid, net als gisteren. Ineens vond het programma wel de NAS. Het IP-adres was nu 192.168.1.6. Blijkbaar heeft de Davolink dat adres gegeven. Het ICYBox programma kon niet de harde schijven vinden. Ik dacht dat een keer opnieuw opstarten zou kunnen helpen (save/reboot via het menu van het ICYBox programma). Maar helaas, na opnieuw opstarten was de NAS weer onvindbaar. Het bovenstaande IP-adres gaf niets. Ook met het programma searchNAS.exe niets. Wat nu?
 
cornfed
Een vast ip hoeft niet persé. Het is alleen handig om te zorgen dat je ip adres nooit veranderd.

Je moet te werk gaan alsof je voor het eerst de NAS aansluit.
Ik vermoed dat hij eerst gereset moet worden en via de pc direct verbonden moet configureren.
In de handleiding staat vast hoe dat moet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DJ
Bedankt voor alle tips, maar ik vrees dat het probleem bij de NAS ligt. Ik heb hem opnieuw geinstalleerd en hij leek het even te doen. Maar na opnieuw starten was de NAS weer niet te vinden. En de harde schijven waren ook niet zichtbaar. Ik stuur hem maar terug (garantie). Het is een IcyBox 4220. Ik heb op de diverse internetfora vooral negatieve verhalen gelezen over deze NAS. Vooral in combinatie met Samsung harde schijven. En laat ik die nou net erin hebben zitten...
 
cornfed
Dat is natuurlijk ook mogelijk dat een bug of defect ergens roet in het eten gooit.
Als je nog hulp nodig hebt met de aansluiting moet je maar iets laten weten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NAS aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Problemen met aansluiten van internet Storing : 17 19 dec 2013
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie