Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
wavestrider
Het lijkt wel of de snelheid zich aan het herstellen is. Ik zal nog eens kijken of ik de "up" kan verbeteren. Bestaat er een verband tussen de twee? Soms is het net alsof up omlaag gaat als down wat hoger is. Het is toch vreemd dat de snelheid zo fluctueert.
Als het zo is dat Tele2 nu alles op TV zou inzetten, zou het toch leuk zijn als er een mededeling kwam dat met bijvoorbeeld steeds bezig is de kwaliteit te verbeteren door verhouding tussen TV en Internet aan te passen. Zou ook de indruk geven dat men intensief aan het werk is om de klanten tevreden te stellen. Is nooit slecht.

810760104
Listen! There's music in the air

ckoning
Nou gister geklaagd te hebben over me download is die nu weer bijna zoals vanouds Gelukkig!! Dus denk een onderhoudje ofzo

810934495

cornfed
Upload en de download delen geen frequenties.
Ze zijn gescheiden van elkaar.
Het is wel zo dat de upload frequenties onder die van de download frequenties ligt.
De upload ligt dus het dichtste bij de normale analoge frequenties van analoge telefonie of ISDN.

250px-ADSL_frequency_plan.svg

Als dus je upload niet optimaal is, kan je concluderen dat er een storingsbron op je lijn is.
De download maakt gebruikt van hogere frequenties die veel gevoeliger zijn voor storingen van buitenaf.
Daar is het veel waarschijnlijker dat je geen optimale download waardes krijgt.

De upload is als het ware het eerste bewijs dat er iets niet klopt.

Je zelf kan maar één ding doen en dat is je eigen aansluiting thuis zo goed mogelijk uitvoeren. Of je laat het door een monteur doen.
Heel vaak is de eigen aansluiting niet goed in orde en ligt daar de oorzaak van de storingsbron.
Gewijzigd door cornfed op 11 May 2010, 16:57

McBeukie
811176980

Vandaag weer goed, alleen de upload is iets minder..
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie

Nick01
met 1 tv aan en geen opname, want volgens tele2 kan dat niet op mijn postcode. Drama!

811338065
Gewijzigd door Nick01 op 11 May 2010, 21:02

wavestrider
Dit is wat er bij mij over is bij een ingeschakelde TV-stream. Wel mee te internetten, maar natuurlijk op een laag pitje.

811351761

kobus1960
Veels te laag, helpdesk bellen, storing aan laten maken, niet af laten schepen met een kulverhaal.
Maar let wel, zoals Cornfed al veel vaker geschreven heeft, bij minimaal de helft van de klachten ligt het
probleem bij de aansluiting NA het ISRA punt, dus in huis en niet de verantwoording Tele2.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

cornfed
Vroeger hanteerde Tele2 de regel dat de grens lag bij 6 Mbit down bij de tv abonnementen.
Als je dus minder dan 6 Mbit had en een tv abonnement had, kon je in ieder geval downgraden naar een abonnement zonder tv.

Maar dat was wel met de oude Samsung decoders die maar één stream aankonden.
Ik weet niet welke minimumnormen Tele2 nu hanteert met de nieuwe MPEG4 streams.

wavestrider
Typisch! Het lijkt wel alsof de laatste dagen de verbinding steeds beter wordt. Beter zo dan andersom natuurlijk.

812059914

McBeukie
812569883
Het is echt beter geworden en de ping is ook minder.
Smile

Met Vriendelijke Groet,

McBeukie

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 24 Feb 2016
mailmap op eigen harddisk Algemeen : 5 24 Jan 2016
Eigen router achter Tele2 modem/router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 16 16 Jan 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 Nov 2013
Advertentie