Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
Tele 2 contractbreuk
|
|
Dude |
Geplaatst op 27 November 2009, 13:50
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 27 Nov 2009 |
Ik heb nu een week tele 2 fiberspeed en ben totaal niet tevreden met het abonnement. Van de beloofde 60 mbit behaal ik er maar de helft namelijk 30! Wanneer ik de helpdesk hier op aanspreek zeggen ze dat ze hier niks aan kunnen doen! Als ik aangeef dat ik hierbij graag het abonnement wil opzeggen omdat ik niet 12 maanden lang 40 euro ga betalen voor de helft waar ik een contract voor heb afgesloten zeggen ze dat dit niet kan!?!?! Als ik vraag of dit in de algemene voorwaarden staat dat ik tevreden moet zijn met de helft zeggen ze dat dit niet zo is, dan zou ik toch gewoon kosteloos het abonnement moeten kunnen opzeggen?? Als ik een Ferrari bestel en ik krijg een Lada zeggen ze toch ook niet dat ik hier maar mee genoegen moet nemen?!?!?! Wat moet ik nu doen om van dit contract af te komen? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 November 2009, 20:01
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
De uiteindelijke snelheid hangt van veel factoren af. Zoals afstand en lijn kwaliteit en dergelijke. Welke snelheid gaf de monteur aan toen hij kwam installeren? En gaat Tele2 een technisch onderzoek doen? |
|
|
Dude |
Geplaatst op 27 November 2009, 22:14
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 27 Nov 2009 |
De monteur zij dat ik op het moment van installeren 28 mbit haalde, hij zou hier een melding van maken en dit zou dan binnen 3 werkdagen opgelost worden. We zijn nu een week verder en ik haal bij speedtest's ook gemiddeld 28 mbit. De helpdesk medewerker beweerd dat ik 30mb haal. Er komt ook geen technisch onderzoek, de medewerker zij dat ik gewoon 12 maaden het volledige tarief moet betalen voor de helft van de snelheid. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik een anonnement aanschaf van 60mbit en dat ik maar 30 krijg? Ik bedoel ze geven gewoon toe dat ze er niet meer als 30Mbit uit kunnen halen, dat moet toch een reden voor mij zijn om mijn contract op te kunnen zeggen? Voor alle mensen die denken met dit abonnement een snel internet abonnement af te sluiten, doe het niet want je komt er gewoon bedrogen uit! Gewijzigd door Dude op 27 November 2009, 22:17 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 27 November 2009, 22:32
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Dan zou ik toch proberen te achterhalen waarom je maar 30 Mbit haalt. Hoe snel is de upload? Tele2 kan/moet onderzoeken waar dat aan ligt. Je kan weer bellen of via het online contactformulier daarom vragen. Je kan desnoods zo ook een formele klacht indienen. Over je wens naar contractbeëindiging, heb ik een hard hoofd in. Ik weet niet de precieze tekst van de voorwaarden, maar die 30Mbit is te veel om er zo maar onderuit te komen. Je weet toch dat het altijd tot 20Mbit is. In jouw geval dan tot 60Mbit. Tele2 zal wel een ondergrens hanteren. Welke dat is voor Fiberspeed weet ik niet. Valt je onder die grens, werken ze wel mee met contract ontbinding. |
|
|
louisverhagen |
Geplaatst op 28 November 2009, 09:28
|
Activiteit Berichten: 11 Lid sinds: 05 Oct 2008 |
Ik heb een (max) 20 MB/s lijn. Woon 1km van de centrale, en krijg slechts 12 Mb/s. Blijkt dat ik een adsl2 lijn heb (met max 12,5 mb/s) en niet een ADSL2+ lijn met hogere snelheden. Tele2 heeft dus niet de goede lijn aangelegd. Het maximale van 20 MB/s was dus nooit bereikbaar (al zou ik in de centrale wonen). Dat is dus wel contract breuk lijkt me. Louis |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 28 November 2009, 11:31
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
@ louisverhagen Dit is een topic over Fiberspeed. Misschien had je dat nog niet gezien. Dus graag een nieuw en eigen topic aanmaken voor je problemen/vragen. Als je dat doet, dan wis ik je bericht hier in dit topic en gaan we verder in het nieuwe topic. |
|
|
Tele2 Webcare |
Geplaatst op 30 November 2009, 09:26
|
Official van Tele2 Berichten: 518 Lid sinds: 21 Jul 2008 |
Geachte Dude, Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl Met vriendelijke groeten, Webservice Tele2 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele 2 contractbreuk', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ontevreden over tele 2 en haar klantenservice incl forum en webcare! | Klacht over Tele2 | : 4 | 08 Sep 2015 |
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) | Snelheid | : 2 | 17 Aug 2014 |
tp-link router 1043nd achter davolink 2020/tele 2 plaatsen mislukt | Helpdesk | : 10 | 18 Oct 2012 |
Tele 2 (1 tv digitaal en 2 analoog) en nog steeds rekening van UPC voor tv?? | Klacht over Tele2 | : 10 | 11 Apr 2012 |
draadloze tele 2 modem en het inpluggen van een draadloze home plug | Algemeen | : 2 | 08 Dec 2011 |
Advertentie