Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
Pagina 1 van 2: 12
|
geen telefoon (geen kiestoon), wel internet
|
|
EmCee |
Geplaatst op 11 July 2010, 05:32
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 11 Jul 2010 |
Sinds zaterdagavond 10 juli heb ik geen (vaste) telefonie meer. Internet doet het nog wel. De lampjes op het modem branden allemaal (groen). Het modem heb ik al gereset. Ik heb ook al een andere telefoon proberen aan te sluiten. Maar ook daar geen kiestoon. Nu heeft het zaterdag geonweerd. Kan dit de oorzaak zijn van het probleem. Hoe kan ik dit oplossen? Bedankt voor jullie reactie. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11 July 2010, 10:25
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
0900-2411602 Klantenservice Consumenten (lokaal tarief) Maandag-Zaterdag: 08:00 - 22:00 uur Zondag (alleen ADSL): 08:00 - 22:00 uur Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
EmCee |
Geplaatst op 11 July 2010, 10:54
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 11 Jul 2010 |
Beste Kobus, Dank je wel voor je advies. Helaas ken ik het telefoonnummer uit mijn hoofd. Heb het nogal vaak en lang mobiel gebeld omdat het met Tele2 niet zo goed geregeld was. (4 maanden met een aansluitig bezig geweest!) Inmiddels enkele honderden euro's mobiel verbeld naar Tele2. Omdat mijn vaste telefoonlijn het nu al veel te lang niet doet (geen kiestoon), maar internet wel, zocht ik hulp via deze website. De klantenservice heb ik al gebeld. Helaas. Niet op zondag open. Mijn telefoon doet het niet, terwijl ik ook op zondag voor mijn werk bereikbaar moet zijn. Dus als jij weet hoe ik Tel2 wel kan bereiken, dan verneem ik dat graag van je. Via een e-mail door tussenkomst van de klantenservice heb ik ook al geprobeerd, maar die wordt pas binnen 48 uur beantwoord (als die al beantwoord wordt). Ik ben weliswaar geen medewerker, maar wel klant. Helaas geen tevreden klant! Gewijzigd door EmCee op 11 July 2010, 10:58 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11 July 2010, 10:59
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Heb je nog een splitter tussen de huisaansluiting en het modem zitten?? Na de overname van het nummer van je vorige provider is die niet meer nodig. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 11 July 2010, 11:24
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Heb je naast VOIP telefonie van Tele2 ook nog een analoog abonnement van KPN of Tele2? En is er geen kiestoon op de VOIP router of de analoge lijn? |
|
|
EmCee |
Geplaatst op 11 July 2010, 11:32
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 11 Jul 2010 |
Beste Kobus en Cornfed, Er zit geen splitter tussen de hoofdtelefoonaansluiter en het modem. Onlangs is er een monteur geweest omdat internet steeds uitviel. Dat probleem is opgelost. Hij heeft de aansluiting bekeken, maar daar is blijkbaar niets mis mee. Verder heb ik een abonnement vaste telefonie/internet via Tele2. Geen KPN-abo. Ik heb op dit adres evenmin eerder gebruik gemaakt van een andere provider. De telefoon heeft het tot gisteravond goed gefunctioneerd. Internet doet het wel. De telefoon niet. Ik heb zelfs een ander telefoontoestel geprobeerd. Het modem geeft nies bijzonders aan. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 11 July 2010, 11:36
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Oke, dus sinds gisteravond pas telefoonstoring, toevallig niet in de buurt van Ijsselstein?? Storing Ijsselstein Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 11 July 2010, 11:48
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Dan is het waarschijnlijk dat de router defect is, naar mijn mening. Je moet contact opnemen met Tele2 om dat te verhelpen. Zelf kan je niets ondernemen. Je bent totaal afhankelijk van de hardware van Tele2 en alleen Tele2 kan dat dus oplossen. |
|
|
EmCee |
Geplaatst op 11 July 2010, 12:43
|
Activiteit Berichten: 4 Lid sinds: 11 Jul 2010 |
Dank je wel Cornfed. Ik was er al bang voor dat er iets met het modem/router aan de hand zou zijn. Misschien als gevolg van blikseminslag elders. Dus morgen maar weer Tele2 bellen. Jij ook bedankt, Kobus. Ik woon in Bussum, en zie geen melding van een storing in deze omgeving. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 11 July 2010, 12:49
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Ben bang dat je geen keus hebt. Je hebt al pogingen ondernomen om het zelf op te lossen. Blijkbaar zonder effect. Je test wel met een telefoon met een bedrade aansluiting, neem ik aan? Geen DECT telefoon. Je kan de telefoon zelf uitsluiten door hem bij de buren/familie/vrienden hem even te testen. Dan weet je het zeker. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen telefoon (geen kiestoon), wel internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan | Tele2 Internet beveiligingspakket | : 2 | 22 Nov 2018 |
Tele2 (geen) webmail. | Klacht over Tele2 | : 2 | 13 Sep 2017 |
Internet ineens te traag voor tv | Snelheid | : 2 | 09 Jan 2016 |
Savonds traag internet | Snelheid | : 8 | 04 Jan 2016 |
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 37 | 21 Oct 2015 |
Advertentie