obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten komen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
HBO nu ook voor Tele2-abonnees
strider
Vanwaar deze felheid? Ik begrijp dat je nog altijd niet begrijpt dat je altijd maar één HD zender tegelijk kunt bekijken met 10 Mb/s, dat is inderdaad duidelijk (zie ook de eerdere uitleg van Bill). Leg eens uit, wat hier niet aan te snappen is. In je citaat bedoelen ze dat je geen 2 HD zenders tegelijk kunt bekijken met 10 Mb/s.

Zoniet, vertel dan eens waar die snelheidsverandering vandaan zou moeten komen. De snelheid is afhankelijk van het gebruik van HD zenders, niet van het aanbod, en dat is bij kabel niet zo.
 
seawave

Quote

strider schreef:

Vanwaar deze felheid? Ik begrijp dat je nog altijd niet begrijpt dat je altijd maar één HD zender tegelijk kunt bekijken met 10 Mb/s, dat is inderdaad duidelijk (zie ook de eerdere uitleg van Bill). Leg eens uit, wat hier niet aan te snappen is. In je citaat bedoelen ze dat je geen 2 HD zenders tegelijk kunt bekijken met 10 Mb/s.

Zoniet, vertel dan eens waar die snelheidsverandering vandaan zou moeten komen. De snelheid is afhankelijk van het gebruik van HD zenders, niet van het aanbod, en dat is bij kabel niet zo.


Gaaaaaap:fel is niet juist, wordt er beetje simpel van, dat is beter verwoord,.o even 'back to basic' vertel mij eerst maar eens hoe het toch komt dat Adsl (met name Tele2) geen 40 HD zenders aanbied??, als het volgens jouw toch niks met de bandbreedte doet???en je er maar 1 tegelijk kan kijken,.. das best knap hoor als je 2 tv's in huis heb, dan moet je met je huisgenoot afspreken dat je los van elkaar niet allebei naar een HD zender kan kijken,..laat staan erbij vlotjes internetten Frown en nu heb ik het nog niet eens over de klanten die onder de 10MB zitten, en geloof me dat zijn er veel heeeeeeeeeeeel veel, die kunnen niet eens kiezen wel of geen HD dan is het GEEN/nada/niks HD snap je??
Zolang je hier geen antwoord op kan geven, zijn al je theorieën gebakken lucht,..
 
seawave

Quote

kapel schreef:

Wordt het op het andere forum van Tele2 te saai voor je strider , dat je hier komt provoceren.

Ga met dit mooie weer buiten spelen met je maatje, Jip en Janneke en neem een lollie mee.Grin


Inderdaad, op het koffieleuterforum dat (dat drukke forum, door toedoen van alle klachten!)komt al gauw een standaard riedel zo in de trend van. heb je de afstand al bekeken via BB-ned, dan blijkt dat 3600 mtr te zijn met 8 down en krap 1 up, en dan,. tja Tele2 had je nooit een abo mogen aanbieden daar is iptv niet eens mee mogelijk,..
laat staan HD zenders Thumbs Up maar heeft niks met bandbreedte te maken,...toch??,...Strider?
 
kobus1960
En zo gaan we weer verder, waar we een keer hebben afgesproken
hebben dit "gezeik" op het "andere" forum te laten. Hou dit forum
relevant en leesbaar, en vecht je vetes daar uit waar ze gestart zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
strider
???? Waar gaat dit over? Ik dacht over HBO en bandbreedte met betrekking tot HD-zenders? Welke vete? Oja, dat rare privebericht van seawave. En nu kapel? Ik HEB helemaal geen account op dat forum waar jullie het over hebben, maar ok. Ik heb daar diverse dingen gelezen als gast en moet zeggen dat ik nu steeds meer begrijp. Mag ik dat, zoals kobus1960 zegt aan jullie overlaten op dat andere forum? Ik antwoord een enkele keer op dit forum als ik een mening heb over iets, maar wat jullie bezielt?

Lees het antwoord van Bill nog een keer, daar sluit ik me bij aan (bandbreedte versus HD kanaal). De rest is geen discussie waard.
 
seawave

Quote

Bill schreef:

Hoeveel bandbreedte heb ik nodig voor televisie?

Wanneer de televisie uit staat zult u altijd met de maximale snelheid kunnen internetten. Als u tv kijkt dan gaat de bandbreedte die de televisie nodig heeft van uw internetsnelheid af. Een normale SD-TV stream bedraagt ongeveer 4 Mbit, voor een HD-stream heeft u 9 tot 14 Mbit nodig. De totale snelheid van uw verbinding wordt tegelijkertijd benut door zowel televisie als internet. Dat wil zeggen dat als u tv kijkt, uw internetverbinding minder snel zal zijn dan wanneer de tv uit staat.

Vereiste bandbreedte per stream:
Type streamBandbreedte
SD-stream4 mbit/sec
HD-stream9 mbit/sec


Bij het gebruik van internet zullen zowel televisie als telefonie voorrang krijgen op de internetsnelheid. Het modem geeft voorrang aan het televisie-signaal om ervoor te zorgen dat u altijd comfortabel tv kunt kijken zonder haperingen.

Op 2 tv's sd of hd kijken met verschillende tuners wordt dan al een probleem bij ADSL. Opnemen maar liever niet doen, want dat is gedoemd te mislukken.

De HD stream wordt al sterk gecomprimeerd waardoor je eigenlijk al niet meer van HD kan spreken.


Op 2 tv's sd of hd kijken met verschillende tuners wordt dan al een probleem bij ADSL. Opnemen maar liever niet doen, want dat is gedoemd te mislukken.

De HD stream wordt al sterk gecomprimeerd waardoor je eigenlijk al niet meer van HD kan spreken

Precies kan een slotje op, staat overduidelijk beschreven, de combie Adsl en HD (niet dus) verdere discussie is het al helemaal niet waard,..
 
strider
En daar ging het dus niet over, het ging erom dat het aanbod van 3, 40 of 100 HD-zenders niets verandert aan dat probleem. Overigens is een HD zender bij Tele2 te zien met 5 Mbit, en een SD met 3,7 Mbit, dit is al heel lang zo. Ik heb zelf TV met de Davolink 2020, best wel eens problemen, maar nogmaals, het aanbod van HD-zenders verandert NIETS. En nu stop ik deze discussie, want dit gaat niet meer over HBO.

De reden dat ik reageerde, was dat Tele2 HBO en Film1 aanbiedt en dat ik Film1 beter vind. Daarnaast gaf ik jou een reactie vanwege je onjuiste dr bibber verhaal.
 
strider
Oja, ik weet dat die streaming snelheden te laag zijn voor een goede kwaliteit, maar ik heb er geen moeite mee. En dat afsluiten van het topic moet je aan Bill overlaten, aangzein hij dit topic opende over HBO.

Verder zou ik wel eens willen weten hoe de forumleden hier denken over HBO en Film1. Ik ben niet gecharmeerd van HBO, Film 1 is meer gestructureerd in zijn filmaanbod. Gaat het dan bij de HBO fans over de series? Want daar ben ik zelf geen fan van.
 
seawave

Quote

strider schreef:

En daar ging het dus niet over, het ging erom dat het aanbod van 3, 40 of 100 HD-zenders niets verandert aan dat probleem. Overigens is een HD zender bij Tele2 te zien met 5 Mbit, en een SD met 3,7 Mbit, dit is al heel lang zo. Ik heb zelf TV met de Davolink 2020, best wel eens problemen, maar nogmaals, het aanbod van HD-zenders verandert NIETS. En nu stop ik deze discussie, want dit gaat niet meer over HBO.

De reden dat ik reageerde, was dat Tele2 HBO en Film1 aanbiedt en dat ik Film1 beter vind. Daarnaast gaf ik jou een reactie vanwege je onjuiste dr bibber verhaal.


Het dokter bibber verhaal is er 1 uit de praktijk!, maak het dagelijks mee!!
Zeker als je afstand al te ver is en als je pech heb nog verder dan BBned aangeeft(dan ben je namelijk doorgelust naar een verder gelegen centrale) is het al heel tricky om sowieso IPTV te overwegen, Tele2 verkoopt graag en een abo met IPTV schuiven ze evenwel "in je mik".
Het dokter bibbersignaal is dan een gratis stoorzender, nu ga ik zoals je hopelijk begrijpt niet over HD-zenders beginnen i.c.m. grote afstanden.
Wat ik nog even kwijt wil is dat als je OOK met Adsl onder de 1000mtr vanaf de tel.centrale zit met een nog goede grondkabel en nog in goede staat zijnde lassen, 2 decoders mogelijk zijn, het HD gebeuren is en blijft tobben, hoe je het went of keert het is een techniek (Adsl + TV ) waarbij niks meer in geïnvesteerd word en zeker geen uitbreidingen komen laat staan,....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HBO nu ook voor Tele2-abonnees', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie