obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
draadloos aansluiten
job
hallo, ik heb een nieuwe tele2 modem merk Davolink .
het lukt me niet om draadloos te internetten
met kabel ertussen doet ie het wel.
wie kan het mij helder uitleggen hoe dit moet, ik ben echt 100%
computerleek. zo gauw er een term voorbij vliegt gaat het al mis.

groetjes
 
PeeGee
Dag Job,

Voor het instellen van het modem kun je een handleiding vinden op de website van Davolink: http://www.davolink.com/eng/board_list.asp?chrBType=EMANUAL. Kies hier de "Versatel IAD operating manual".

De volgende stappen moet je nemen:
1) PC aansluiten met een kabel aan het modem
2) Browser starten en in de adresbalk "192.168.1.1" typen
3) Je komt nu in het modem menu, waar je kunt inloggen met account "user", password "user"
4) Raadpleeg hoofdtuk 7 uit het document.
5) Vink "enable wireless" AAN en "hide accesspoint" UIT
6) Je kunt zelf je SSID kiezen.
7) Koppel de kabel los van de PC en klik in de taakbalk rechtsonder op je "wireless network" icoontje
8) Klik op "refresh network list" en kijk of je netwerk (SSID) in de lijst staat.
9) Maak contact met het netwerk: zou nu moeten werken.

LET OP: je hebt nu een onbeveiligd netwerk. Het is verstandig, als dit werkt, om direct de volgende stap uit te voeren: beveiligen van het netwerk. Hoe dit werkt staat verder in het document. Als je PC het aankan, kies dan WPA of WPA2 beveiliging. Belangrijk is dat je een goed password kiest en dat password ook ergens bewaart: als je een nieuwe / andere PC wilt koppelen heb je dit weer nodig.

Succes.

P.Gee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Problemen met aansluiten van internet Storing : 17 19 dec 2013
Advertentie