Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
Pure ADSL (BELGIE) modemprobleem!!
|
|
alvinvdv |
Geplaatst op 29 July 2008, 20:40
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 29 Jul 2008 |
Ben geabonneerd op Tele2 pure ADSL... http://www.tele2.be/nl/internet/pure_adsl_4mb/index.html Dus een formule voor ADSL zonder enig abonnenement bij Belgacom, de telefoonaansluiting (koperdraad) moet er wel zijn, maar de lijn hoeft niet actief te zijn bij Belgacom. Werkt prima met de Tele2 modem,dit model: http://www.tele2.be/nl/internet/adsl4m/easybox/index.html Gewoon inpluggen, internetbrowser openen en internetten... zeer tevreden! Maar ik had de formule besteld zonder bovenvernoemde Tele2 modem. Ik had immers nog een modem, een van Belgacom, een Philips.... Maar hiermee geraakte ik niet op het internet. Ik dacht dat Belgacom er wel iets mee gedaan had dat je hem niet bij een andere provider kon gebruiken. Ik dus naar de Tele2 klantendienst gebeld met de vraag of ze alsnog zo'n modem konden toesturen... dit ging dus niet omdat de modem voorbehouden was voor allin klanten (een formule met vaste telefonie)?? OK, dit wil ik best aannemen, niettegenstaande ik mijn bedenkingen heb omdat toen ik het abonnement afsloot via internet er wel de mogelijk was zo'n modem te laten toesturen. Soit, ik vroeg aan de Tele2 klantendienst welke modem ze aanbevelen.... D-link bleek geschikt te zijn (een standaard ADSL-modem dus). http://www.pcwarehouse.be/index.php?page=netwerken&action=showdetail&itemdetail=MODDL1209135&Category=MOD&Merk=&SuperSearchKeywords=&PHPSESSID=7c5babf877b46d4931a6eeaddebe7111 Ik naar de MediaMarkt, zo'n ding op de kop kunnen tikken voor 69€. Blijkt dit ook niet te werken! Zowel de klantendienst van Tele2 als het personeel van MediaMarkt bevestigde dat het Mac-compatibel was en dat is het blijkbaar ook. Maar niks geen internet!! Sad Sad Sad Zijn het de instellingen? Ik heb al alles geprobeert maar de browser kan de pagina niet vinden...... Via 192.168.1.1 alle procedures voor de modem gevolgd... niks! Weet iemand raad? Configuratie MacMini G4 OSX tiger Met de Tele2 modem (die ik van iemand kon LENEN in tussentijd) werkt het perfect!!!! Mad Evil or Very Mad Iemand op de hoogte van de manuele instellingen voor modems voor Tele2 BELGIE? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pure ADSL (BELGIE) modemprobleem!!', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Tele2 adsl en eigen modem | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 8 | 24 Feb 2016 |
ADSL traag Usenet download | Snelheid | : 3 | 29 Oct 2013 |
Snelheid ADSL-verbinding ingestort | Snelheid | : 16 | 15 Oct 2011 |
internet adsl | Algemeen | : 4 | 28 May 2011 |
Snelheid probleem + klantenservice probleem ADSL 20Mb | Snelheid | : 4 | 07 Feb 2011 |
Advertentie