obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 01:43
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [74 stemmen]
65% [74 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [39 stemmen]
35% [39 stemmen]

Stemmen: 113
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

verbinding draadloos internet plots weggevallen

mihery
Ik heb in een keer tijdens internetten geen draadloze verbinding meer met DV201AM modem, verbinding viel plots weg.Bij mijn buurman die dezelfde modem heeft kan ik wel draadloos internetten.Volgens de dame van de klantenservice ligt dit aan mijn laptop, maar ik had haar wel 5 keer verteld dat ik wel bij mijn buurman draadloos kan internetten, ook via tele2.Ze vertelde mij, ja dat kun je wel zeggen door de telefoon, de telefoon en bedraad internet werkt wel, dus de modem is goed en dat draadloos internet niet onder hun verantwoordelijkheid ligt, maar een extraatje is die niet ondersteund wordt, ik heb pech gehad zei ze.
Ik vroeg of ik het modem kon omruilen, nee was het antwoord, problemen met draadloos internet is niet ons probleem zei ze.
Ik vertelde haar dat ik dit niet echt klantvriendelijk is, ik ben al vanaf begin van het versatel tijdperk abonnee, heb nooit iets gevraagd en dan zo afgescheept te worden, ik werd nu te brutaal zei ze en de verbinding werd verbroken.
Volgens mij is dit wel een modem probleem en willen ze mij domweg niet helpen of heeft iemand een andere tip voor mij wat ik zou kunnen doen. ( instelling laptop, modem etc is gecontroleerd ism die telefonische tele2 medewerker, alles stond goed).

SadAngry
 
data-full-width-responsive="true">
loudness
standaard staat het modem op kanaal 11
als je een laptop hebt zal ik deze zeker veranderen tussen kanaal 6 en 2
kijk dan welke verbinding het beste voor je is
 
mihery
Heb de 6-2 instelling geprobeerd, maar geen verbinding, wordt er moedeloos van, want ja met een laptop wil je toch draadloos en tele2 wil mij niet helpen.
Ik zit er nu hard aan te denken om maar een andere provider te gaan nemen.
 
cornfed
Nogal vreemd dat een helpdeskmedewerker beweert dat draadloos internet niet hun zaak is. Je betaalt voor de router en dan mag je een werkend produkt verwachten. Ik zou alsnog een klacht indienen over deze zaak.

Voor je probleem:
Er kunnen teveel draadloze netwerken actief zijn in je buurt.
Dan kan je eigen kanaal 'weggedrukt' worden.
Probeer eens een programma zoals Netstumbler of Inssider om te kijken welke kanalen al bezet zijn in je buurt. Dan kan je een leeg kanaal instellen voor je eigen netwerk.
 
Marcello
Goed verhaal van cornfed !! Probeer eens of je buurman wel wireless op jouw modem kan komen.
Zit je antenne er nog wel goed op?...ehmmm....andere SSID-naam intoetsen...beveiliging uitschakelen....stap voor stap alles vanaf het begin proberen of anders een harde reset.
 
loudness
aangezien ik een medewerker ben bij tele2
op de tech afdeling kan ik dus niet beamen dat we klant niet helpen met hun draadloos internet echter is het zo dat al de klantenservice er niet uitkomen houdt het op

zoals Marcelo al zei
haal de beveiliging er een s af
en kijk dan eens
heb je vista ga dan als volgt te werk
reset je modem 30 sec inet gaatje in houden tot de pwr rood wordt
dan trek je de stroom stekker uit het stroom 15 sec
stop hem er weer in en wacht 2 tot 4 min
sluit dan je laptop bekabeld aan.
ga nu naar internet explorer en typ in het adressenbalk 192.168.1.1
en log in met user .. user
ga nu naar willeres en dan naar security zet deze op 64 bit en voer bij webkey 1 een code van 10 cijfers of letters in
ga nu naar willeres en haal het vinkje bij Hide Access Point weg om de modem zichtbaar te maken .
save dit .
ga dan weer naar willeres en voer een andere naam in bij SSID.
sla deze ook op haal nu je bekabeling uit de laptop
wacht 2 min en je laptop zal hem moeten zien .
mocht dit niet het geval zijn ga dan eens kijken of je het netwerk van je buren wel ziet
mocht je deze ook niet zien is er iets mis met je willereskaart of usb stick.
 
mihery
Ik heb alles geprobeerd, maar geen resultaat, de buurman heeft bij mij ook geen draadloos internet, ik bij hem wel met mijn laptop.
De wii werkt ook niet meer draadloos op hetzelfde modem, dus heb ik maar 1 conclusie dat het modem niet meer goed is, maar zoals al eerder gezegd wil tele2 deze niet omruilen voor een andere. Er staat trouwens ook nergens op hun site en in het contract dat draadloos internet niet wordt ondersteund.
Ik vind dit dan ook niet echt klantvriendelijk en ga op zoek naar een nieuwe provider, die mij een totaalpakket kunnen bieden.
 
cornfed
Ik zou het zo simpel mogelijk houden als het maar kan.

Als je router defect is, krijg je een nieuwe.
Ondersteuning van draadloos is iets anders.

Of een vervangende router of beëindiging contract wegens niet nakomen van geleverde diensten en/of goederen.

Nogmaals. Je betaalt voor de ding. Ze zeggen wel dat hij gratis in bruikleen is, maar dat is lariekoek. Dat bedrag zit gewoon verwerkt in je abonnementsgeld. En vergeet niet ook nog een klacht in te dienen.
 
Dave
Hier al meer nieuws over ? ik heb hetzelfde sinds gisteravond.. via de kabel doet internet het wel.. maar draadloos niet Angry
 
mihery
Het is inmiddels opgelost.
Had maar weer gebeld met tele2 en kreeg een andere medewerker aan de lijn, bij wie ik dus had uitgelegd wat er aan de hand was.
De medewerker zei hierop dat de ingebouwde router defect is en er dus een nieuw modem opgestuurd wordt.
Nu 3 opgestuurde modems verder ( de eerste dus met een defecte router, de tweede werkte de telefoon niet meer, de derde werkte helemaal niets meer, de vierde jawel alles werkt weer perfect), werkt alles weer naar wens.
Het kan dus toch wel klantvriendelijk en snel opgelost worden,binnen 8 dagen 3 modems.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding draadloos internet plots weggevallen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 2 01 maart 2016, 16:21
Internet ineens te traag voor tv Snelheid 2 09 januari 2016, 18:13
Savonds traag internet Snelheid 8 04 januari 2016, 17:45
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 37 21 oktober 2015, 16:40
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen 3 12 oktober 2015, 14:03
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Spettertje02:10:04
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

10 april 2017, 11:29
wie kan mij uitleggen waar ik op mijn IPhone 5 de sms instellingen kan vinden?

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?