obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Help!! Draadloze verbinding valt zomaar weg in Vista
Yiggi
Hoi,

Mijn oude PC'tje (met XP) is na 8 jaar trouwe dienst van de week overleden. Dus heb ik een nieuwe PC gekocht. Een Acer Aspire M3641 Intel C2Q 8200 met Vista.

Hier zat alles op en alleen een dongeltje aansluiten en we konden weer. Nou niet dus. De verbinding met Internet werkt prima, maar als ik een bestandje van een vriend krijg via MSN, FTP, etc. dan klapt de verbinding eruit. En nog vreemder, hij kan ook de hele router DV-201AMR niet meer vinden dan. Als ik reboot dan doet alles het weer.

Ik dacht dat het aan de dongel lag, dus heb ik een nieuwe gekocht. Helaas pindakaas, een Lynksys WUSB54CG (vista Certified) is blijkbaar niet de oplossing.

Ik ben dus maar verder gaan kijken. En het typische is dat hij eruit klapt als de dowloadsnelheid rond de 280 kb/ps komt. Dat is gewoon bizar!!! En dan moet ik weer reboten. Kan ik weer opnieuw proberen tot hij er weer uitklapt Angry

Kan iemand mij helpen?? Ik ben ten einde raad! Ik heb mijn PC nodig voor mijn werk en privéleven.
 
cornfed
Je probleem kan meerdere oorzaken hebben.
Ik gooi eens een balletje op:

* Heb je meest recente drivers van je USB WLAN stick?
* Probeer eens een ander kanaal in te stellen van je WLAN netwerk op de Davolink.
* Hoe sterk is het signaal? Te ver af betekent instabiele verbinding.
* Probeer eens (tijdelijk) zonder WEP of WPA beveiliging.
 
Yiggi

Quote

cornfed schreef:
Je probleem kan meerdere oorzaken hebben.
Ik gooi eens een balletje op:

* Heb je meest recente drivers van je USB WLAN stick?


Yup

Quote

* Probeer eens een ander kanaal in te stellen van je WLAN netwerk op de Davolink.


Hoe doe je dat???

Quote


* Hoe sterk is het signaal? Te ver af betekent instabiele verbinding.


Signaalsterkte: Uitstekend

Quote

* Probeer eens (tijdelijk) zonder WEP of WPA beveiliging.


Hoe doe je dat in Vista??

Sorry, ben een n00b wat dat betreft
Gewijzigd door Yiggi op 05 januari 2009, 22:37
 
cornfed

Quote

cornfed schreef:

Quote

* Probeer eens een ander kanaal in te stellen van je WLAN netwerk op de Davolink.


Hoe doe je dat???

Quote

* Probeer eens (tijdelijk) zonder WEP of WPA beveiliging.


Hoe doe je dat in Vista??

Sorry, ben een n00b wat dat betreft


In het menu Wireless van de router (ga ervan uit dat inloggen geen probleem is) kan je de beveiliging uitschakelen van je WLAN netwerk.
Bij 'network authentication' moet je 'open' instellen. Dan is er geen beveiliging meer.
Je moet dan wel opnieuw je netwerk instellen in Vista.
Je kan dan weer testen of de problemen blijven.

In het menu Wireless kan je ook een ander WLAN kanaal instellen.
Je moet hem van 'auto' op een ander kanaal instellen.
Probeer 1 of 11 eens. En dan weer eens testen.
Soms kan een ander netwerk in de buurt je eigen netwerk wegdrukken.

Weet je zeker dat het WLAN signaal het probleem is?
De router kan ook zelf de verbinding met internet verliezen.
Kijk eens welke lampjes dan uitgaan of veranderen.
 
Yiggi
Ik ga vanavond even die andere stappen proberen.


Quote



Weet je zeker dat het WLAN signaal het probleem is?
De router kan ook zelf de verbinding met internet verliezen.
Kijk eens welke lampjes dan uitgaan of veranderen.


Ik weet zeker dat het aan de (nieuwe) PC ligt. Ik heb ook een laptop met Vista en daar valt de verbinding niet uit
 
jantjebeton
het zou ook aan de dongel kunnen liggen, dit is nou eenmaal een KPN product.... misschien dat KPN onderwater er voor zorgt dat dit storing oplevert bij gebruik op een ander netwerk....
 
Yiggi

Quote

jantjebeton schreef:
het zou ook aan de dongel kunnen liggen, dit is nou eenmaal een KPN product.... misschien dat KPN onderwater er voor zorgt dat dit storing oplevert bij gebruik op een ander netwerk....


Met een dongel bedoel ik gewoon een Wireless USB adapter.

Ik had een Sitecom en nu (zoals boven staat) een Linksys.
 
Tele2 Webcare
Beste Yiggi,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw telefoonnummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Y. Kok
Webservice Tele2
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help!! Draadloze verbinding valt zomaar weg in Vista', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
Advertentie