obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
Verwachting eindresultaat:
Goede keuze! Goede keuze! 83%[5 stemmen]
Was ik maar bij KPN gebleven... Was ik maar bij KPN gebleven... 17%[1 stem]
Totaal stemmen : 6
 Onderwerp afdrukken
van KPN 3in1 naar Tele2 3in1
Plompie
Goeden dag,

Heb gister de overstap van KPN naar Tele2 aangevraagd. Reden: 4 Mbit voldoet gewoon niet meer en sneller kost een vermogen bij KPN plus super trage Decoder voor IP tv (+5 sec response tijd). Ik zal hier af en toe wat info posten zodat andere mensen die een overstap overwegen een goede afweging kunnen maken.

Aangekondigde levertijd: max 4 weken dus opleveren voor 20 feb.

Huidige pakket:
  • KPN InternetPlusBellen 4Mbit (staat in de modem als 12Mbit sinds IP tv trouwens)
  • incl Gratis bellen 's avonds en Weekend
  • IPTV std pakket (50 tv + 90 radio)
  • Digitenne voor 2e en 3e TV

Prijs: 45.-- all in + gesprekskosten overdag en naar mobiel, 09xx etc.

Aangevraagd pakket:
  • Tele2 3in1
  • HD & Programma gemist
  • PVR HDD recorder

Beetje jammer dat je dit allemaal los moet bestellen maar oké. Voordeel vind ik wel dat de decoder kan huren voor 5 euro terwijl die bij KPN E100.-- koste (nu E49.--).
Prijs Tele2: 40 + 5 + 5 = 50.-- + E8.50 Digitenne wat eerst bij de KPN gratis was bij IP tv.
Admin + verzend kosten E30.-- maar je krijgt de eerste 3 maanden 15.-- korting = 45.-- dus dat valt bijna tegen elkaar weg.

Totaal is huidige situatie dus E13.50 goedkoper terwijl KPN 6 TV kanalen meer heeft maar dat zijn: Videotheek TV, KPN Info kanaal en een paar Duitse kanalen (WDR, NDR, RTL Television en Das Erste) die ik toch nooit kijk.

Pluspunten voor Tele2:
  • HD ned 1,2 en 3 + overige "bekende HD zenders zoals Discovery, RTL en SBS zenders de komende maanden." volgens de klanten service.
  • tot 20 Mbit internet met een minimum van 10 Mbit


Verder hieronder mijn Speed test resultaat met KPN 4 Mbit (+/- 400 mtr van wijk centrale in Krimpen a/d IJssel, ADSL is hier de enige breedband optie)

692975260

Ik zal de komende tijd de status hier regelmatig updaten en uiteraard, zodra opgeleverd, de nieuwe ervaring en vergelijking met de huidige KPN situatie.
 
kobus1960
Mooi topic!! We wachten rustig je verdere bevindingen af!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Plompie
Vandaag netjes een bevestiging gekregen met inlog code voor "mijn Tele2" om oa de status van de bestelling te kunnen zien.

Geplande oplever datum: 11 maart.... aardig wat marge met de afgesproken 4 weken (20 feb) maar oké.

Verder klopte alles netjes zoals aangevraagd.
Gewijzigd door Plompie op 26 januari 2010, 22:29
 
wallia
Vandaag op mijn status van bestelling gezien, dat de geplande levering voor 22 feb is omgezet naar 3 (!) februari. Dus wel een leuke verrassing, de rest wachten we maar af.
 
Plompie
Dat is in een keer snel gegaan. Overnight van 11 maart naar morgen opleveren.... nu nog even wachten tot de decoder binnen komt. Kunnen we misschien toch nog de spelen in HD kijken!!

Status bestelling
1. De bestelling is ontvangen door Tele2.
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2.
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 12 februari 2010
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.
 
Plompie
Dat las ik ook net ja,... beetje jammer dat er op hun site nog steeds staat:

Quote

En bestel je nu HDTV? Dan ontvang je Nederland 1, 2 en 3 in HD erbij. Beleef de Olympische Spelen in februari of het WK voetbal in juni in haarscherpe HD kwaliteit.

Maar goed, eerst maar eens kijken als het modem en de decoder er zijn hoe het gaat...
 
kobus1960

Quote

Pluspunten voor Tele2:
HD ned 1,2 en 3 + overige "bekende HD zenders zoals Discovery, RTL en SBS zenders de komende maanden." volgens de klanten service.

Hier blijven dus 1, 2 en 3 van over (NOG onbetaald) de rest nog niet en als ze komen te betalen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Plompie
Nou ja, "onbetaald" Je betaald al €5.-- p/m voor HD + Uitzending gemist. Bij UPC betaal je hier €9.-- voor dus het is dan wel goedkoper bij Tele2 maar gratis zeker niet.
http://www.upc.nl/televisie/abonnemen...cht/?hd=on
 
Plompie
En we zijn weer terug naar 11 maart.. Die datum heb je dus niet zo heel veel aan, schiet letterlijk met weken heen en weer. Nog even afwachten maar.

Heb ondertussen wel een mail en SMS gekregen dat m'n tel nr ook per 11 maart naar Tele2 gaat.

Staan nu groene vinkjes t/m 5:
Status bestelling
1. De bestelling is ontvangen door Tele2.
2. De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
3. De bestelling is verder verwerkt door Tele2.
4. Tele2 is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 11 maart 2010
6. De order is technisch opgeleverd door Tele2 en de modem wordt door onze modempartner verstuurd. De bevestiging hiervan volgt per e-mail.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Tele2.
Gewijzigd door Plompie op 17 februari 2010, 10:09
 
Plompie
Goed weer even update; Gister spullen ontvangen. Netjes 2 dagen voor aansluiten. Direct maar even gebeld, op de brief met opleverdatum stond bij "over te nemen tel nr:" NVT. Telefonische toegezegd dat het een fout in de brief is en dat het nr op 11 maart gewoon over gaat.

Ik zou wel alvast de ADSL modem en TV kunnen aansluiten gezien dat altijd een paar dagen voor het telefoon nr zou werken. Gister geen tijd dus vanavond maar begonnen. Modem starte op maar als je de ADSL kabel connect begon na een tijdje de Power LED rood te branden. Volgens de handleiding "Probleem/Fout met apparaat". Dus maar weer gebeld. Het blijkt dat de verbinding zelf pas morgen opgeleverd word en dat dan direct het nr mee gaat (beide op dezelfde datum dus).

Voor zover gaat de communicatie dus wat rommelig maar goed, morgen avond nog maar eens kijken.

Wat me als eerste opvalt aan het install paket is dat zowel het modem als de remote voor de TV er erg "plastic" uitzien. Het Amino kastje voor de TV is echter erg netjes; Klein, van metaal ipv plastic, gewoon netjes afgewerkt. Verder valt op dat er bijna geen kleur codering is op het modem en de splitter. Bij KPN kan een kind het modem en de splitter aansluiten door gewoon de kleurtjes van de stekkers in de zelfde kleur contact te stoppen. Voor mij niet zo'n probleem maar kan mij voorstellen dat er mensen zijn die er niet uit komen.

Morgen verder als de aansluiting werkt....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van KPN 3in1 naar Tele2 3in1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie