obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Tele2 HDTV VPR ervaringen delen.
cornfed
@ famlimburg

567p is voor PAL tv's (beeldbuis)
720p is voor HD ready tv's (Plat)
1080i is voor Full HD tv's (plat)

Dat is de normale verdeling.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
zx12richard
@joyce

Discussie 720p vs 1080i is toch nog steeds gaande wat beter is.
Als ik het verhaal hieronder lees zou je beter voor 720p kunnen gaan.



http://www.poederbach.com/PDF%27s/MIn...mooier.pdf

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/720p-ve...-20080709/
Gewijzigd door zx12richard op 13 februari 2010, 01:23
UPC Fibernet30.

825768194
 
McBeukie
Er wordt nog helemaal door niemand uitgezonden in 1080p dat is alleen nog maar op blue ray verkrijgbaar. Dus de keuze van Tele2 om in 720p ipv 1080i uit te zenden is dan ook de juiste.

Smile
 
cornfed
Full HD of HD Ready heeft betrekking tot de resolutie.
Of dat signaal progressief en interlaced doorgegeven wordt, heeft daar niets mee te maken.
Zowel voor 1920x1080 als voor 1280x720 bestaan beide signalen.

Die instellingen in de decoder hebben betrekking tot de resolutie van de tv.
Daar moet je de decoder op afstemmen.
Hoe de kwaliteit is van de tv stream is daarom niet van belang.

Waarom?

Een LCD/Plasma tv kan alleen die resolutie op het paneel weergeven waarvoor hij gebouwd is.
Elke afwijkende resolutie moet herberekend worden naar de native resolutie.
Die berekening wordt door decoders beter gedaan dan door de tv's zelf. Zeker bij de oudere modellen tv's.
Gewijzigd door cornfed op 13 februari 2010, 14:12
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
famlimburg
Ben wat aan het spelen geweest maar zie wel verschil of hij op 720p of op 1080i staat.
1080i geeft een beter beeld, minder blokkerig en scherper, nu maar wachten totdat je inderdaad ook HD signaal binnen gaat krijgen.
 
wallia
Weet iemand, die de nieuwe Hd-recorder al binnen heeft, of het mogelijk is om een 2e recorder (Humax) aan te sluiten?
 
famlimburg
Waarom zou je dit doen 160 GB is toch al ruim voldoende ?
Maar volgens mij zit er niet een aansluiting voor op.
 
wallia
Deze Humax heb ik nog uit mijn Ziggo periode (is ook 160gb), maar des ondanks toch wel eens vol met opgenomen programma's en heb hem dus nu over.
Gewijzigd door wallia op 13 februari 2010, 16:05
 
cornfed
Via SCART zou het mogelijk moeten zijn.
Misschien ook via HDMI, maar de Humax zal wel geen HDMI ingang hebben.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Kager
Hallo,

Ik heb gebruik gemaakt van de eindejaarsactie van tele2 bestaande uit internet, telefoon en tv met HD harddisk decoder. De levering stond gepland op 10 februari, maar het is uiteindelijk 12 februari ingeschakeld. Internet heb ik al een jaar en dat werkt perfect!

Ik heb deze harddisk recorder:
hddecodervoor

Na alles aangesloten te hebben (kind kan de was doen) blijkt mijn signaal op de een of andere manier niet goed te zijn. Mijn beeld hapert en blijft steeds ongeveer 1 seconde hangen. Ik heb de helpdesk gebeld maar die konden mij nog niet helpen en hebben mij beloofd dat ze voor dinsdag terugbellen. Het zal mij benieuwen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 HDTV VPR ervaringen delen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie