obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid Tele2 20mb versie.
Rocks Online
Hallo allemaal,

Ik heb nu bijna 1 jaar Tele2. Over het algemeen ben ik te vreden met Tele2. Wat me alleen dwars zit is de snelheid. Ik haal maar maximaal tussen de 1 á 1,2 mb. Ik heb de modem onder in de meterkast staan waar de telefoonlijn naar binnenkomt en vandaaar uit heb ik 20m netwerk kabel naar boven gelegt naar m'n pc.

Wat kan ik doen om mijn snelheid misschien iets sneller te krijgen of gaat dat niet?
Volgens mij is de telefeooncentrale 2,6 km van mijn huis.

Alvast bedankt.

Christian Rocks.
 
kobus1960
Deze tabel http://adsl.xandrios.net/ geeft ongeveer de verhouding in afstand wijkcentrale / signaal sterkte adsl.
Die 20 meter UTP kabel is wel minimaal CAT5 UTP? Dat kan in zeker 100 meter zonder snelheidsverlies.
e.e.a. Hangt ook nog samen met de bezetting van adsl klanten in die wijkcentrale.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
McBeukie
Ik heb eigenlijk ook een vraagje, ik zit volgens bbned op 770 meter van de centrale. Toch haal ik bij Tele2 elke keer op speedtest.net maar tussen de 10/11 Mbps Is dat nu eigenlijk goed of kan het beter. Ik weet niet waar het modem van Tele2 op intraint, zal dan wel 15 zijn maar ja de tv snoept hier ook nog van af.Want als ik die aanzet gaat de snelheid naar 7/8Mbps.

Is dit acceptabel of moet het beter kunnen.

KPN heeft een nieuw israpunt geinstalleerd in 2008 en ik heb alles volgens de handleiding aangesloten.
 
kobus1960
Da's acceptabel, ik zit oop 189 meter van de wijkcentrale en haalde met 20Mb abbo
hooguit 14Mb. Valt me wel op dat met fiber hogere percentages gehaald worden, soms 90 %.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
McBeukie
Ok thnx ik dacht het zelf ook al , maar nu weet ik het zeker. Nu nog even wachten tot ze hier ook fiberspeed aanbieden met tv , dat lijkt me nog beter.
 
kobus1960
Bedenk jezelf wel dat telefonie in die zin achteruit gaat, je hebt geen nummerherkenning
meer. Gaat nog maanden duren alvorens Fibermodems aandacht gaan krijgen, TV gaat voor.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
McBeukie
ooh herkennen de modems dan geen nr herkenning. maar verder is het goed? , ik bedoel als ik een tijdje niet kan zien wie er belt dat maakt me nog niet heel veel uit.
 
kobus1960
Ja, snelheid is hier super, heb je al eerder gezien denk ik.
3 problemen, zit ik al 3 maanden achteraan, maar Tele2 kan er niets aan doen ivm HDTV.
Dat heb ik dus niet, lekker Ziggo, over paar maanden schotel.
1. Nummerherkenning, 2e lijn heb ik inmiddels wel weer.
2. Portforwarding op 80, maar da's ook algemeen.
3. Softwareupdate die je iets meer instellingen geeft, heeft ook geen voorrang.
Verder 80% boven de 50, primetime rond de 40.
Prima product!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
petjax
hallo iedereen ik heb ook snelheidproblemen als ik nu de 100 mb{van tele2} snelheidtest doe kom ik de ene keer tot 600 kb en soms zelfs maar tot 59 kb,en ik heb de tot 20mb met tv en telefonie{die nog niet in gebruik is van mijn kant,de telefonie dan}.

ik heb 3 comp aangesloten allemaal automatisch geconfigureerd{bedraad} en ze werken allemaal goed maar er komt geen snelheid en de tv hapert en blijft hangen{aangesloten op lan1}.

en mijn connectie valt ook regelmatig weg en als ik dan bij netwerkverbinding kijk staat hij nog steeds verbonden maar ik ontvang niets of heel weinig en met herstellen gebeurt er ook niets.

en met resetten{stroom afhalen of achterop de modem}duurt het heel lang +- 3a4 min soms meer voor hij weer connect,en soms als het rode lampje gaat branden valt het dsl lampje uit maar uiteindelijk connect hij wel weer.

mijn modem is met nog geen 50 cm draad aangesloten op de ISRA en de computers met een switch{met de eminent networking 10/100mbps 5ports} die op zolder staat met +- 4a5 meter draad tv is wel rechtstreek op de modem ingeplugd.

en voor ik de helpdesk bel wou ik hier even vragen als ik er nog iets aan kan doen{niet geschoten altijd mis}dan heb ik in ieder geval alles geprobeerd om het zelf{met hulp van jullie natuurlijk lol}op te lossen.en sorry ik weet weinig van dit soort problemen.
Bij voorbaat dank.peter.d.
 
kobus1960
Even 1 computer rechtstreeks op het modem aansluiten en dan even die 100 MB test doen.
Een paar keer proberen, is het snelheid structureel laag, even helpdesk bellen.
Zij kunnen een meting doen of het signaal goed binnenkomt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid Tele2 20mb versie.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie