obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 hdd recorder
jowie
Goedenavond mensen..

Ik heb sinds kort een abbo bij tele2, het 3 in 1 pakket dus. Deze is nog niet in gebruik aangezien we nog aan het verbouwen zijn..
Ik had graag de decoder met ingebouwde hhd gehad, maar door het beperkte signaal zou dat niet gaan op mijn adres.. Nou heb ik toen de helpdesk gebeld om uitleg te vragen en of het dan wel mogenlijk is om een losse hdd recorder aan te sluiten.. En dat zou zonder probleem werken.. Nou ben ik vandaag opzoek geweest voor een losse hdd recorder en krijg ik van de verkoper te horen dat ik met de tele2 recorder, alleen kan opnemen op de zender waar je na kijkt.. Hier heb ik dus niks aan, aangezien mijn vriendin dr dagelijkse soaps wilt opnemen als ze er niet is, en ik op dat moment gedwongen ben om daar na te kijken als ik tv wil kijken Wink
Nou heb ik dus weer gebeld naar tele2 om te vragen of het niet mogelijk is om toch die decoder met ingebouwde hdd te krijgen, maar er werd gezegd dat de beeld kwaliteit dan veel lager werd..

Nou is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft?? En is dat dan alleen bij het opnemen of ook zo..

Ik voel me dus best wel genaaid, dat ze bevestigen dat ik gewoon een losse hdd recorder kan aansluiten, aangezien dit mij over de streep heeft getrokken om een contract bij hun af te sluiten..


Alvast bedankt
 
wallia
Hallo Jowie, bij ons werkt de Tele2 recorder prima, soms neem ik wel 3 programma's per avond op. alleen moeten ze elkaar niet overlappen (kan je niet meer zappen en blijft hij op 1 zender hangen) Van de week ga ik ook proberen om mijn HDD-recorder aan te sluiten (want ontvang ook analoog TV) Je kan alleen bij het voorprogrammeren van de Tele2 recorder max. 15 minuten extra langer opnemen. Loopt de film, die je wilt opnemen uit met 16 minuten of meer (vooral films van RTL of SBS lopen in de laten avonduren behoorlijk uit), dan heb je pech gehad! De kwaliteit van de opgenomen programma's is van uitstekend kwaliteit!
Gewijzigd door wallia op 21 maart 2010, 23:43
 
jowie
maar waar het om gaat is dat ik dit normaal niet kon bestellen, omdat ze een postcode check doen.. dus volgens hun systeem zou de verbinding te langzaam zijn.. Was dit ook bij jou het geval?

Grtz
 
jowie
Idd postcode check, moet je ook op de site doen voordat je je een abbo kunt afsluiten...
 
wallia
Snap het niet, want voordat ik dit pakket bij Tele2 bestelde, heb ik de postcode check gedaan en die zegt dan welke providers zo'n pakket op jouw adres kunnen leveren. Maar niets over een sterk- of zwak signaal!
 
jowie
postcode check van tele2 zelf bedoel ik dan, ik heb het abbo genomen omdat ik dan nog altijd goedkoper uit zou zijn met een losse hdd recorder dan bij ziggo waar dat de abbo kosten hoger liggen en je moet betalen voor de decoder + hdd
 
wallia
Ja ook de postcode check van Tele2, die zegt alleen of hij op je adres leverbaar is of niet, maar niets over een zwak signaal of niet. Anders moet je dit nog op woensdag maar gaan informeren, kan je met een van hun managers gaan chatten!
 
cornfed
Niet zo moeilijke zaak, eigenlijk.

Je moet je eerst realiseren dat de gemiddelde helpdesk medewerker niet zo veel weet van de techniek.
Ze kunnen je alleen helpen met antwoorden die ook op hun scherm verschijnen.
Daarbuiten moet je niet zo veel verwachten, uitzonderingen daargelaten.
Voor de achtergrond kennis heb je dit forum nodig...Cool


Wel nu, je mysterie zit hem in de aantal streams die mogelijk zijn op je verbinding.
Aangezien de maximale snelheid van elke ADSL verbinding afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale en de lijnkwaliteit.
Dus iedereen heeft een andere maximale snelheid op zijn verbinding.

Als Tele2 bij jou voorspelt (via een postcode bestand) dat je hoogstens 8 Mbit kan halen bijvoorbeeld, dan kan je je maar één stream ontvangen zonder problemen.
Een stream snoept ongeveer 5 Mbit van je totale verbinding af.
De simpele decoder kan dan ook maar één stream tegelijk aan, want hij kan niet opnemen.
De PVR kan wel meerdere streams ontvangen.
Dat zal wel moeten, want anders kan je niets opnemen en tegelijk naar iets anders kijken.

Daarom besluit Tele2 voor jou dat je alleen de simpele decoder mag hebben.
Of in de praktijk je toch sneller zou kunnen en daarmee wel zou kunnen kijken met de PVR, doet er niet toe voor Tele2.
Het risico dat de PVR toch niet werkt, is voor hun te groot.
Gewijzigd door cornfed op 22 maart 2010, 00:35
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
huijserrm
Ik heb last met mijn nieuwe PVR.
3 seconden beeld dan een seconde stilstaand of om de x tijd een krakent geluid of een soort fluittoon.
als je de decoder aanzet dan mag je hopen dat hij het in 1 keer doet
meestal wel beeld maar geen geluid of wel geluid maar dan geen beeld, wel het menu van de decoder, die doet het wel.
Tele2 heeft een nieuwe decoder gestuurd en deze heb ik aangesloten, maar het probleem is niet beter geworden.
er is ook een monteur gekomen die heeft alleen een update op mijn decoder geplaatst maar geen resultaat.
mij is toen verteld "om dat ik internet en tv kijk daarom werkt de tv niet" dus met andere woorden het is mijn fout.

bellen heeft geen zin omdat ze drie antwoorden hebben,
verplaats de decoder minimaal 2 meter van een ander elektrisch apparaat.
sluit de decoder aan met de HDMI kabel, dan zeg je dat hij al aangesloten is met de HDMI kabel dan krijg je te horen "Oh sorry,.ik bedoel de Scart kabel"
en het derde antwoord er komt een update die alles oplost

dit zeiden ze ook na de eerste update.

Iets opnemen en op een andere zender iets anderd kijken dan krijg je ook een slechtbeeld was soms even stilstaat.
en de tv gids daar klopt helemaal niets van je neemt iets op met 15 minuten voor en 15 minuten er na, resultaat of je mist een stuk aan het begin of een stuk aan het eind.

echt een waardeloos systeem, ze hadden beter moeten testen voordat ze het op de markt brachten.
 
kobus1960
Met de eindconclusie kan ik het alleen maar eens zijn.
Verder is hier het antwoord van cornfed boven jouw bijdrage van toepassing.
Helaas weer Angry
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 hdd recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie