obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Frequently Asked Questions.Dit is de verzamelbak waarmee uiteindelijk de FAQ onder navigatie mee gevuld gaat worden.Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Onderwerp afdrukken
Poort 25 dicht op Tele2 netwerk
cornfed
Sinds 1 mei 2010 is het niet meer mogelijk om een eigen mailserver te draaien op het Tele2 ADSL netwerk die
gebruikt maakt van de standaard SMTP poort 25.

De reden hiervan is om de verzenders van SPAM tegen te houden.

Je kan alleen nog een mailserver laten draaien op je verbinding door een alternatieve poort te kiezen of
alle mail via de SMTP server van Tele2 te laten gaan.

Hier de uitleg van Tele2: http://www2.tele2.nl/klantenservice/d...enpoort25/


.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bill
Voor alle andere noobs hierbij een stappenplan.

Outlook 2007:
  • Start Outlook
  • Ga naar extra en kies accountinstellingen
  • In het overzicht met e-mail accounts selecteer je het te veranderen account (email adres) en klik op Wijzigen. Ook kun je op het gewenste account dubbelklikken.
  • Kies rechts onderin het venstertje, Meer instellingen (dat wist de noob van tele2 niet)
  • In het nieuwe venstertje kom je op tabblad Algemeen terecht, selecteer echter tabblad Geavanceerd
  • Vervang het getal 25 voor het getal 587. Dit is de poort voor de Uitgaande e-mail (SMTP).
  • Klik op OK vervolgens op Volgende en als laatste op Voltooien.

Nu zou het moeten werken.

Thunderbird 3.06: (Ik heb de Engelse versie)
  • Start Thunderbird
  • Ga naar Tools en kies Account Settings
  • Helemaal onderaan in het linker venster staat Outgoing Server (SMTP) en klik daarop.
  • Rechts komen nu alle beschikbare smtp servers in het venster te staan.
  • Selecteer de tele2 smtp server en klik op Edit
  • Vervang Port 25 door 587 (negeer de opmerking Default: 25)
  • Klik op OK en nogmaals op OK.

Nu zou het moeten werken.

Met dank aan mistertl
Voor Outlook 2010 (enkel begin is anders) Smile

Outlook 2010
  • Start Outlook
  • Ga naar de tab Bestand en klik op het dropdown menu Accountinstellingen en kies daar voor Accountinstellingen
  • In het overzicht met e-mail accounts selecteer je het te veranderen account (email adres) en klik op Wijzigen. Ook kun je op het gewenste account dubbelklikken.
  • Kies rechts onderin het venstertje, Meer instellingen
  • In het nieuwe venstertje kom je op tabblad Algemeen terecht, selecteer echter tabblad Geavanceerd
  • Vervang het getal 25 voor het getal 587. Dit is de poort voor de Uitgaande e-mail (SMTP).
  • Klik op OK vervolgens op Volgende en als laatste op Voltooien.


Als er iemand is die een andere email client kan beschrijven, dan graag!
Gewijzigd door Bill op 31 juli 2010, 14:19
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Solver
Bovenstaande is onvolledig.

Indien poort 587 (voor e-mail adressen die eindigen op @tele2.nl, anders is en blijft het poort 25 en kan gebruikersnaam/wachtwoord voor uitgaande mail genegeerd worden) ingesteld wordt in gelijk welk e-mail programma dan ook (of mailserver) dan dient tevens de smtp zich aan te melden met gebruikersnaam en wachtwoord.

Tevens dient SSL uitgeschakeld te zijn.

Vaak wordt door anitvirus software een mail-schild ingesteld. Daartoe opent de antivirus software eigen poorten (al dan niet met SSL) en stelt die in bij het mailprogramma. Deze antivirus programma's communiceren zelf met de mailhost en gaan echter vaak uit van inkomend poort 110, en uitgaand poort 25, met SSL zoals gebruikelijk in mail land. Bij e-mail adressen eindigend op @versatel.nl en @zonnet.nl treden er geen problemen op. Maar gezien @tele2.nl mailadressen andere instellingen nodig hebben gaat dit fout met veelal het gevolg: verzenden lukt niet maar ontvangen wel. Het antivirus programma dient ingesteld te worden met poort 587 zonder SSL, met aanmelding (gebruikersnaam en wachtwoord voor smtp) voor het verzenden van e-mail.

Voorbeelden AVAST! en AVG.
Gewijzigd door Solver op 25 november 2010, 18:12
 
kobus1960
@Solver, plaats dan ook even een complete workaround om het compleet te maken.
Ook voor noobs graag, die komen niet uit het verhaal, en daar zijn we voor. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Solver
Ik zou bijna RTFM roepen, maar dat is mijn eer te na Wink

Ik gebruik zelf ClamWin. Dus ik heb nergens last van. Op AVAST! en AVG wil ik nog even terug komen. Het lastige is dat ik het dien te installeren, of toevallig dien tegen te komen prive, anders kan ik immers geen screenshots maken. Wellicht wil iemand zich laten co-browsen in dat kader? De instellingen verschillen per mail-programma, per anti-virus pakket, en in dat kader is het onmogelijk iedere combinatie uit te werken.

Alternatief is gebruik maken van: http://va.zensupport.co.uk/

Daarin staan een paar mailprogramma's beschreven, en op die basis kunnen die individuele instellingen per mail programma bepaald worden, maar helaas is relay via virus-scanners niet inbegrepen.
Gewijzigd door Solver op 25 november 2010, 19:41
 
Solver
Als je naar AVG gaat, dan boven E-Mail => rechter muis => Geavanceerde eigenschappen => E-Mail => SMTP => poort 25 in 587 veranderen, vinkjes voor SSL weghalen zowel bij POP inkomend als SMTP uitgaand.

Nogmaals: alleen voor @tele2.nl e-mail adressen.
Gewijzigd door Solver op 29 november 2010, 19:20
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poort 25 dicht op Tele2 netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie