obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 blokkeert poort 25 uitgaand
rowdy
Volgens mijn eigen ervaringen blokkeert Tele2 sinds zeer kort poort 25 (SMTP) uitgaand.
Dit doen ze om spam-runs vanaf computers vanaf hun netwerk (hun klanten dus) te voorkomen.
Maar als je dit niet weet, kun je heel veel tijd bezig zijn met achterhalen waarom je opeens geen mail meer kunt verzenden via de mailserver van het werk, zoals mij Smile

Dus bij deze.
 
Redhead
Ze hadden klanten wel eens een brief mogen sturen over het dicht zetten van poort 25. Communicatie noemt men dat...

Maar goed, voor mensen die het nog niet weten, gebruik voor de uitgaande server poort 587 of poort 26 ipv poort 25.
 
kobus1960
Even de virtuele assistent om uitleg en een mail met instellingen gevraagd.
Hier het antwoord gequote
Dit geldt alleen voor @tele2 bezitters!!

Quote

Instellen van je e-mailprogramma
E-mailadres: xxxx0@tele2.nl
Gebruikersnaam:xxxx
Wachtwoord: Het Tele2 wachtwoord dat je ook voor 'Mijn Tele2' gebruikt.

Je gebruikersnaam is gelijk aan het gedeelte van je e-mailadres dat voor het apestaartje (@) staat.

De servergevens voor het e-mail account.
Inkomende e-mail (POP3): pop.tele2.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.tele2.nl

Vergeet niet de beveiligde wachtwoord authenticatie (SPA) aan te zetten.

Let op! Gebruik je geen Outlook of Windows mail, stel dan handmatig het uitgaande poortnummer (SMTP) op 587 in!


Versatel en Zonnet bezitters blijven ongewijzigd.

Ook toegevoegd bij Tele2 Webcare mededelingen.
Gewijzigd door kobus1960 op 30 juli 2010, 23:00
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Was al langer bekend: Poort 25 dicht op Tele2 netwerk

Hee, Rowdy, long time no see...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
rowdy
Misschien al langer bekend, maar sinds 2 dagen ongeveer ook actief! Daarnaast las ik jouw post meer als een blokkering op inkomend 25. Maargoed, beter te vaak dan te weinig. Dit heeft mij veel tijd gekost gistereavond Sad

En inderdaad tijdje niet geweest...
Er gebeurt zo weinig bij Tele2 de laatste tijd. Ja, nu analoge kabel... Maar wij willen zenderpakketten (maar dit is voor een ander topic)
 
Bill

Quote

Redhead schreef:
Ze hadden klanten wel eens een brief mogen sturen over het dicht zetten van poort 25. Communicatie noemt men dat...

Maar goed, voor mensen die het nog niet weten, gebruik voor de uitgaande server poort 587 of poort 26 ipv poort 25.


Vandaag mijn zwager aan de lijn gehad, hij kon geen mail meer verzenden met Tele2. Hij had de klantenservice al gebeld, maar daar zat een noob die mijn zwager eveneens een noob niet kon vertellen wat hij moest doen. De tele2 noob wist nog wel dat de poort gewijzigd moest worden maar kon mijn zwager niet stap voor stap helpen. Hij maakte zich eraf dat iedereen geinformeerd was middels een brief. Klopt dat?

Afijn, ik heb hem kunnen helpen en heb het opgelost.

Voor alle andere noobs hierbij een stappenplan.

Outlook 2007:
  • Start Outlook
  • Ga naar extra en kies accountinstellingen
  • In het overzicht met e-mail accounts selecteer je het te veranderen account (email adres) en klik op Wijzigen. Ook kun je op het gewenste account dubbelklikken.
  • Kies rechts onderin het venstertje, Meer instellingen (dat wist de noob van tele2 niet)
  • In het nieuwe venstertje kom je op tabblad Algemeen terecht, selecteer echter tabblad Geavanceerd
  • Vervang het getal 25 voor het getal 587. Dit is de poort voor de Uitgaande e-mail (SMTP).
  • Klik op OK vervolgens op Volgende en als laatste op Voltooien.

Nu zou het moeten werken.

Thunderbird 3.06: (Ik heb de Engelse versie)
  • Start Thunderbird
  • Ga naar Tools en kies Account Settings
  • Helemaal onderaan in het linker venster staat Outgoing Server (SMTP) en klik daarop.
  • Rechts komen nu alle beschikbare smtp servers in het venster te staan.
  • Selecteer de tele2 smtp server en klik op Edit
  • Vervang Port 25 door 587 (negeer de opmerking Default: 25)
  • Klik op OK en nogmaals op OK.

Nu zou het moeten werken.

Als er iemand is die een andere email client kan beschrijven, dan graag!
Gewijzigd door Bill op 31 juli 2010, 10:26
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mistertl
Voor Outlook 2010 (enkel begin is anders) Smile

  • Start Outlook
  • Ga naar de tab Bestand en klik op het dropdown menu Accountinstellingen en kies daar voor Accountinstellingen
  • In het overzicht met e-mail accounts selecteer je het te veranderen account (email adres) en klik op Wijzigen. Ook kun je op het gewenste account dubbelklikken.
  • Kies rechts onderin het venstertje, Meer instellingen
  • In het nieuwe venstertje kom je op tabblad Algemeen terecht, selecteer echter tabblad Geavanceerd
  • Vervang het getal 25 voor het getal 587. Dit is de poort voor de Uitgaande e-mail (SMTP).
  • Klik op OK vervolgens op Volgende en als laatste op Voltooien.


Communicatie naar de klanten is inderdaad zeer slecht geweest. Hier ook totaal niets ontvangen, tot ik opeens geen mail meer kon verzenden.
 
dumblonde
Woooow tnx heel veel werkt dus ook voor outlook express... en ik kan weer email versturen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Grin
 
Telescoop
Wel een oud draadje al, maar ik kan ook geen mail verzenden via smtp.
Welke poort moet ik nu instellen?

Standaard 25 werkt niet en 587 ook niet.

Groet.
 
Bill
Probeer eens poort 587 en e.v. starttls of tls gebruiken voor security.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 blokkeert poort 25 uitgaand', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie