obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
BlueRay HDD recorder op Tele2 decoder?
JeeWee
Beste mede Tele2 gebruikers,

Sinds een maandje of 3 zijn wij in bezit van een totaal pakket van Tele2 (iTV, Internet tot 20MB en telefonie)
Helaas was het volgens Tele2 niet mogelijk om een decoder met recorder te nemen. Het zou bij ons niet werken of problemen opleveren. Is hun ervaring met klanten in Woerden.

Oke, dat is jammer. Maar nu vinden wij het een aardig gemis om niets te kunnen opnemen.
Dus zijn wij flink wezen zoeken en informeren. Maar echt duidelijk is het ons niet.

Wij hebben deze TV.
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv...cification

Verder willen wij als het kan deze BlueRay HDD Recorder aanschaffen.
http://www.samsung.com/nl/consumer/tv...cification

Mijn vraag is: Kan deze BlueRay HDD recorder prima overweg met onze Tele2 decoder?

Want na wat lees en zoek werk kwam ik erachter dat een HDMI-out op de HDD recorder zeer gunstig is.

Hopelijk kunnen jullie ons een beetje helpen en hebben wij straks toch de mogelijkheid om programma´s op te kunnen nemen.

Mvg, JeeWee

p.s.

Mocht het van belang zijn:
Bbned: Afstand tot centrale 1379 meter
 
cornfed
Nee, de HDD recorder kan je niet verbinden met de Tele2 decoder.
Je moet een HDD recorder hebben die via SCART of via composite kan opnemen.
En bij deze zie ik geen SCART of composite ingang.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
JeeWee
Thanks voor deze reactie! Erg snel trouwens en vervolgens duurt het eeuwen voordat ik weer reageer! Haha! Smile

Oke, dus moet ik even zoeken naar eentje die een SCART of composite heeft.

Btw, wat en hoe ziet een composite eruit?
 
cornfed
Link -> http://en.wikipedia.org/wiki/Composit...site_video
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
JeeWee
Ah zo´n eentje.

Ander vraagje, heb ik dan garantie dat het goed gaat met de decoder icm scart aansluitingen?
Dat opnemen etc goed gaat?

Want met de recorder van tele2 ging dat niet ivm de centrale ofzo.

Maar een eigen aftermarket HDD recorder moet daar natuurlijk geen last van hebben denk ik...
 
cornfed
Als de recorder via SCART of composite kan opnemen, dan moet dat werken met de Tele2 decoder.
Aan opnemen via een tuner heb je niets aan, want er is geen antenne signaal beschikbaar op de decoder.
En via HDMI mag je geen opnameapparatuur aansluiten. Dat is verboden.

De Tele2 decoder met harde schijf (PVR) kan meerdere tv streams aan.
Maar daarvoor moet je wel genoeg bandbreedte hebben op je internet verbinding.
Tele2 oordeelt dat je verbinding niet snel genoeg is en daarom krijg je alleen de normale decoder zonder harde schijf.

Verder is het niet zo dat iets kan opnemen en naar iets anders kunt kijken.
Je kan uitsluitend dat opnemen waar je naar kijkt.
En bij geplande opnames moet je twee apparaten tegelijk programmeren. Dat is ook nog een nadeel.
Gewijzigd door cornfed op 10 november 2010, 00:08
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'BlueRay HDD recorder op Tele2 decoder?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie