obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
VPN icm Tele2 Comtrend modem
Supreme
Beste mensen,

Het is me na een aantal uur zoeken toch gelukt om VPN perfect werkend te krijgen, ik kon deze oplossing nergens op internet terugvinden dus bij deze deel ik even mijn ervaringen voor andere mensen met hetzelfde probleem.

Situatie: Ik heb sinds deze week Fiberspeed van Tele2 , dit wordt geleverd met een Comtrend CT-6373 . Sinds ik het nieuwe modem gebruik had ik problemen met de VPN verbinding naar mijn werkgever. Deze verbinding gaat via een programma: Cisco Anyconnect VPN client . De verbinding kwam wel tot stand maar viel vaak weg, en ik kreeg timeouts bij het laden van pagina's of het verwerken van de mail.

Ik had vanalles geprobeerd, van het openen van alle poorten die ook maar iets met VPN te maken hadden tot het volledig uitschakelen van de firewall, maar het probleem bleef hetzelfde.

Oplossing: NAT moet in de modus 'Full Cone' worden gezet. Ik heb nu een snelle en stabiele VPN verbinding en hoef niet eens poorten te openen of forwarden, het werkt zoals het zou moeten werken.

Om dit in te schakelen heb je admin/root toegang tot het modem nodig. Dit kan op de volgende manier:

Ga naar je router settings via: http://192.168.1.1/password.cgi. In het dropdown menu zie je een gebruiker met een vreemde naam als: "AF13ZasaP!" , dit is de gebruikersnaam om in te loggen als admin op het modem. Het wachtwoord vind je in de 'bron' van de pagina. Daar staat iets als: pwdAdmin = 'WERwee8df0dfer!='

Nu ga je naar een site als bijvoorbeeld: http://webnet77.com/cgi-bin/helpers/b...base-64.pl en vul daar bij BASE64 TO DECODE het gecodeerde wachtwoord WERwee8df0dfer!= in, en dan verschijnt het admin wachtwoord in het veld daarboven. Log met deze gegevens in op je router.

Daarna ga je naar management -> settings -> backup en maak een backup van de instellingen. Dit tekstbestand kun je vervolgens in notepad openen. Zoek dan even op 'fullcone' en je komt bij een aantal regels voor VLAN instellingen. Je hebt de regel nodig met het VLAN 'Internet'. Hier verander je fullcone="disable" in fullcone="enable" en sla het document op. Daarna nog even uploaden naar het modem en daarna werkt VPN perfect.

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft. Smile
Gewijzigd door Supreme op 26 november 2010, 17:25
 
cornfed
Mooi gedaan!

Ik heb er een sticky van gemaakt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DeBroeze
Hi hallo,

Hopelijk wordt t me vergeven dat ik zo'n oud topic openbreek, en hopelijk kan iemand mn vraag beantwoorden.

Ik heb de volgende situatie (speelt zich af bij vriendin's WLAN). Tele2 basis abo met een Comtrend CT-6373 modem.
Ik kan niet met mn eigen laptop via de Cisco AnyConnect VPN Client verbinden naar mn werk-netwerk; de VPN verbidning wordt continue verbroken en re-established, vervolgens weer opnieuw verbinden. Er onstaat gaan stabiele verbinding. 't Lijk dus erg op t hierboven beschreven probleem van Supreme.

De hierboven beschreven oplossing werkt voor mij echter niet: als ik de router settings benader via 192.168.etc.etc, kan ik niet via Management -> Settings ervoor kiezen de huidige instellingen via notepad op te slaan, zoals Supreme uitlegt. Tevens werkt t niet de website http://192.168.1.1/password.cgi te openen.

Graag zou ik van iemand een mogelijke oplossing horen, waardoor de Cisco AnyConnect VPN Client gewoon kan werken.

PS: het probleem doet zich voor als ik zowel met mn vriendin's eigen laptop verbinding maak met de VPN, alsook wanneer ik mn eigen werk-laptop gebruik.

Tevens, een ander probleem wat ook door de Comtrend lijkt te worden veroorzaakt, maar enigzins off-topic; de modem gooit zo'n beetje elke mobiele telefoon die verbinding maakt met t apparaat er na een korte tijd af ... gezien de symptomen (korte verbindingstijd, vervolgens eraf gooien), lijkt dit wel iets op t VPN probleem, maar wellicht is t van n heel andere orde [heb k te weinig verstand van]. Grappige is nl dat ik zelf thuis ook exact zelfde tele2 abo heb, maar met ander modem, en al deze problemen [met VPN en mobiele telefoon die er af wordt gegooid] niet ken.
 
cornfed
De topicstart is ook al verouderd. Het is nu ook stickey af.
De deeplinks werken niet meer en het is niet meer mogelijk om admin controle te krijgen over de Comtrend.

Dat is dus nu een gesloten route.

Terugkomend op je probleem kan ik alleen dit adviseren.
Open de poorten of zet je pc in de DMZ Host.
En gebruik het IPSEC protocol voor VPN verbindingen.
Dat is het enige protocol waarvan we weten dat het moet werken met de Davolink/Comtrend.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DeBroeze
Bedankt voor je bericht. Ik snap dat e.e.a. niet meer mogelijk is.

DMZ host poorten openen, en IPSEC protocol gebruiken; hoe doe je dat? Vi ade router instellingen onder 192.168.x.x.?
En moeten beiden dingen worden toegepast?
 
cornfed
IPsec moet je instellen als VPN protocol.
Dat gebeurt dus in het programma/apparaat dat het VPN opzet met de server.
Eventueel moet je de systeembeheerder op je werk daar naar vragen of dat mogelijk is.
Want beide zijden moeten hetzelfde protocol gebruiken.

Poorten openen doe je in de Comtrend.
Als je inlogt in de Comtrend kan je onder NAT de poorten openen via Virtual Servers of de DMZ.
Het beste kies je Virtual Servers, omdat je met de DMZ de gehele pc buiten de firewall zet.
Qua beveiliging niet de beste optie.

Maar heb je ook eens getest of het via een netwerkkabel het wel werkt?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DeBroeze
cornfed, wederom bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb geprobeerd via bekabeld internet (UTP) de VPN verbinding te maken, en die is stabiel.
En lijkt stabiel te blijven.

Geeft dit nog andere mogelijkheden/inzichten?
Als ik je voorstel v.w.b. DMZ host/virtual i.c.m. IPsec moet opvolgen heb ik denk wat hulp nodig bij welke instellingen ik moet maken in mn router onder virtual server.

PS: heeft e.e.a. wellicht ook te maken met t feit dat de modem/router WLAN verbindingen met smartphones er snel afgooit?
 
cornfed
Als je een stabiele VPN verbinding hebt via een netwerkkabel, zou ik niets veranderen aan de setup en router.
Je probleem ligt meer op het vlak van het WIFI signaal.

Check eens of er veel andere WIFI netwerken zijn in de buurt.
Download inSSIDer (effe Googlen) en draai dat prog.
Dan weet je direct in welke situatie je zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
DeBroeze
Is t aanpassen van t kanaal (van #11 nr n andere) een goede oplossing bij 'druk verkeer'?
 
cornfed
Dat is ook uiteindelijk de bedoeling.
Drukke kanalen ontwijken om zelf een stabiel signaal te krijgen.

Als je niet precies weet hoe de resultaten te interpreteren van inSSIDer, kan je een screenshotje hier plaatsen.
Dan kunnen we je advies geven.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN icm Tele2 Comtrend modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie