obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Torenhoge rekening Tele2 data
ACB
Beste allen,

Mijn vriendin heeft een heel simpel abonnement bij Tele2 zonder databundel. Zij is maandelijks zo'n 10 a 15 euro kwijt hiervoor.

3 weken geleden heb ik haar mijn oude iPhone gegeven en die heeft zij nu in gebruik met de iPhone. Nu, drie weken later krijgt zij ineens een rekening van 160 EN 500 euro voor het data verbruik. Dat is toch even 640 euro meer dan normaal. Thuis en op school maakt ze gebruik van het wifi netwerk en ze heeft de telefoon dus alleen tijdens de trein reis gebruik qua data.

Ik vraag mij nu heel erg af of dit wel goed gaat, ze heeft immers geen melding gekregen van een explosieve stijging in het data verbruik, laat staan van de enorme kosten die hierbij komen kijken. Is het niet de taak van Tele2 om haar klanten te informeren hierover?

Ik hoop dat jullie mij en mijn vriendin advies kunnen geven.

Met een vriendelijke groet,

Bjorn
 
kobus1960
Er zijn ISP's die bij een bepaald bedrag, meestal € 50,-, een SMS sturen als waarschuwing.
Dit zijn de traditionele ISP's, Tele2 dus niet, die cashen lekker.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
ACB
Dank voor jullie replies.

Wat mijn punt eigenlijk is, is dat ik de prijs niet fair vind tegenover het geleverde. Als ik zie dat een ongelimiteerde data bundel, al dan niet met FUP, €15,- p/m kost dan vraag ik mij af waarom dit dan zoveel moest kosten. Zeker omdat ze ook geen schokkende zaken heeft gedownload o.i.d. Zelf zit ik regelmatig voor een langere tijd in het buitenland en laat dan ook rustig mijn 3G netwerk openstaan en krijg dan maar een rekening van 4-5 tientjes meer.

Met vriendelijke groet,

Bjorn
 
kobus1960
Dus zou het uiterst zinvol zijn om de Tele2 abbo's een sms te sturen als men de €50,-
voorbij gaat, dat voorkomt dit soort idiote ongewilde rekeningen. Puntje service.
Die € 0,25 kan er na die verdienste ook wel af.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
kobus1960
Dat is ook wat de OPTA en politieke partijen willen.
Duidelijke afspraken om dergelijke excessen te voorkomen.
@ACB, daar is je vriendin helaas niet meer geholpen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Torenhoge rekening Tele2 data', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie