obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Hoe werkt oplevering Tele2
Hooimeijerh
Beste mede fora bezoekers,
ik eerder al mijn ongenoegen mogen posten. Helaas is de mij beloofde oplevering van 31 augustus niet gehaald. Ik mag nog eens tot 20 september wachten tot dat de technische dienst volgens interne regels mijn probleem hoeft op te pakken. Dan is het nog niet opgelost. Dan komt er eerst een analyse vevolgens wordt er gekeken of het een probleem is en dan wordt het opgelost. Hopelijk krijg ik nog voor het eind an dit jaar mijn telefoon en internet terug. Van 23 juni tot nu ben ik in ieder geval bezig. Ik onderschrijf een heleboel bezoekers dat het vriendelijke mensen zijn bij de klantenservice maar als je doorvraagt wordt het toch net iets minder. Men verschuilt zich achter de bedrijfsprocedures. Tele2 hanteerd oko de wet dat je nooit 2 maal dezelfde persoon aan de lijn krijg en dus alles opnieuw moet uitleggen en het probleemdus weer anders wordt geinterpreteerd. Dat is denk ik de grote frustratie, niet de welwillend heid van de klantenservice maar voor al het ontbreken van eenduidigeheid en klantgerichtheid van de hele dienst. Zo dat gezegd hebbende heb ik wten te deduceren hoe TELE2 de procedures hanteerd (ik ben er nog niet helemaal doorheen want mijn probleem isnog zeker niet opgelost maar goedShock)
Bij een verhuizing wordt een procedure gestart door het hoofdkantoor, dit is een software matig stappen plan waarna de lijnen worden vrijgegeven. Als dit niet goed is doorlopen (zoals in mijn geval) wordt het opnieuw gedaan. Als alles dan volgens de TELE2 goed is verlopen wordt er melding van gedan en is de melding opgelost. Tenzij de klant merkt dat hij nog steeds geen verbinding heeft en opbeld. Dan wordt er opnieuw een melding gemaakt die los staat van de eerste melding. Dit wordt dan naar de technische dienst (de tweede lijn) gestuurd. Deze heeft een wachttijd (voor TELE2, doorlooptijd) van maximaal 18 dagen. Na deze 18 dagen moet de technischdienst de melding in werkingstellen. Dan wordt de lijn doorgelicht en wordt het uit te zetten plan opgesteld om dit op te lossen. Dat plan wordt dan wellicht naar een andere afdeling gestuurd. Hoe snel dit duurt weet de klantenservice (eerste lijn) niet want dat is de tweede lijn. Wel kunnen ze aangeven dat als het probleem na 30 dagen na melding aan de technische dienst niet is verlopen dat dan het abonnement kosteloos kan worden geanuleerd. Garanties worden niet gegeven en er wordt niet nagelopen of alles is verholpen. Al de klant niet belt is alles goed.

Er wordt wel eens grappig gedaan over ambtelijke organisaties, maar dit is er ook één. De ene afdeling weet niet wat de andere doet. Er wordt geen probleemhouder aangewezen voor een bepaald probleem en er wordt niet adequaat gewerkt aan het oplossen van het probleem van de klant, er is geen verbinding. Bij TELE2 stopt het probleem als de ene afdeling klaar is met het item. Verdrietig en frustrerend.

Echter ik hou nog steeds vertrouwen. Wat ik hoor en lees heeft elke provider last van deze vorm van hokjes denken. Het vertrouwen dat ik heb in tele2 houdt dus in dat ik denk dat zij net zo slecht zijn in de service als de andere. Met andere woorden in het land der blinden kan ietmand zien.

TELE2 klantvriendelijkheid een 2
 
t2day
In het land der blinden is eenoog koning toch Grin

Maar goed, gelukkig heb ik vrijwel geen problemen met Tele2 gehad, behalve dan de lange opleveringstermijn destijds door te kort aan modems.

Dat je vanaf juni al op een oplossing wacht is natuurlijk van de zotte, misschien kun je via een andere partij een oplossing afdwingen, ik heb Bill hier ooit eens een link zien posten van een dergelijk partij, maar kan de link niet meer vinden.
Vraag het hem even, of als je dit leest Bill, post hem dan nog even aub Wink

Succes Hooimeijerh
 
Bill
Bedoelde je deze? http://www.boycot.nu/, Uw hulp bij consumenten klachten.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
t2day
Ik geloof het wel ja Grin

Bedankt Bill Wink
 
Hooimeijerh
Allen dank voor de steun en tips.

Ik ga er mee verder.

Groet

Henrik
 
t2day
Succes en hou ons op de hoogte Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe werkt oplevering Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie