obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 in combinatie met PS3 en skybox
Hicham
Dag Allen,

ik heb sinds 1 maand terug een internet&bellen abonnement afgesloten bij Tele2.
In het begin had ik problemen met het online spelen op de PS3.
Dit heb ik opgelost door mijn console in de DMZ Host te plaatsen.

Nou ben ik van plan om een Skybox te gaan kopen.
Mijn vraag is: Zal dit werken zonder aanpassingen in mijn router. Dus simpelweg utpkabel in lan3 en uiteinde in skybox en klaar is kees.
Zijn er ook meerdere mensen die deze/soortgelijke situatie ook hebben en dat het is gelukt of niet.

Ik wacht jullie reactie af, zodat ik weet waar ik aan toe ben.
Hicham
 
cornfed
Skybox??

Sinds wanneer bestaan er toiletten met een netwerkaansluiting?
Misschien handig om over het internet te checken of vol zijn...

http://www.skyboxtoiletverhuur.nl
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hicham
Ik was niet duidelijk genoeg mijn excuses hiervoor
Ik bedoelde daarmee zo iets als de dreambox ;

De Dreambox is een door de Duitse firma Dream Multimedia gefabriceerde ontvanger van digitale televisie en radio. Dit kan via satellietzenders DVB-S, via de kabelaansluiting DVB-C of via de lucht DVB-T.

Het unieke aan de Dreambox is dat het geen apparaat met een vaste functionaliteit is, maar net als een PC een open platform is waar de gebruiker naar eigen wens software op kan installeren. De gebruiker heeft de vrijheid om de standaard firmware aan te passen of een alternatieve firmware te installeren. Hierdoor kan de gebruiker de werking van het apparaat grotendeels zelf bepalen. Doordat de gebruiker zoveel vrijheid heeft om de Dreambox aan te passen wordt deze vaak "Hobbybox" genoemd. De Dreambox draait op het open source besturingssysteem Linux wat de DVB-hardware net als op een PC met DVB-kaart via de standaard Linux-DVB-API beschikbaar maakt.

ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel en je mij kan helpen
 
cornfed
Dat is inderdaad iets anders... Wink

Als je een eigen kaart wilt sharen of je wilt de Openbox bedienen vanaf het internet, is het noodzakelijk om de benodigde poorten te openen in de router.
In alle andere gevallen hoef je niets in te stellen in de router en kan je de Openbox aansluiten aan LAN 3 of LAN 4.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hicham
Dag zou je wat specifieker kunnen zijn ik begrijp namelijk niet wat je bedoeld met eigen kaart sharen en het bedienen vanag het internet.

Deze Openbox zal ingesteld worden de verkoper, ik zal het thuis aansluiten en televisie kijken, voor de rest niets.
Gewijzigd door kobus1960 op 26 december 2011, 13:45
 
kobus1960
Dat gaat zo werken, realiseer je wel dat dit niet geheel legaal is,
en dat je om die reden niet veel info op dit soort forums gaat vinden.
Da's een soort underground wereldje. Maar wel leuk!! Wink
BTW, ik hoop dat geen 500 neemt? Die gaat zo langzamerhand tegen
problemen aanlopen, hoor ik in dat wereldje. De 800 niet.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Hicham
Ooh oke bedankt hiervoor
Ik twijfelde inderdaad tussen de dreambox 500 HD (220euro), de dreambox 800 HD en de skybox S9 HD(150euro)
Wat voor problemen zouden er dan zijn met de dreambox 500 HD? :O en welke adviseer je mij om te nemen en waarom?

bedankt alvast voor je hulp
 
kobus1960
Ik verneem alleen maar van wat gebruikers dat de 500 wat gedateerd
begint te raken. Ik ben geen gebruiker. Dus je zult wat moeten googlen
op gebruikers ervaringen met cardsharing i.c.m. dreamboxen. Want dat
is wat je wilt gaan doen. Schotel, dreambox, abbo op je smartcard via de
verkoper. Aangesloten op internet verzorgt de verkoper jouw toegang
tot zeer veel kanalen, zonder de tussenkomst van een provider.
Tenminste als ik je verhaal goed interpreteer.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Ik heb even rondgekeken naar de Openbox en dat is geen Dreambox clone.
De firmware is closed-sourced. Dus je kan niet wisselen van firmware.

De oude Dreambox 500 (geen HD) moet je niet meer willen. Die is technisch te verouderd.

Voor onze topicstarter is maar één simpele vraag te beantwoorden: Krijg je een smartcard van Canaal Digitaal bij je Openbox of zit daar geen smartcard bij?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 in combinatie met PS3 en skybox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie