obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Oplevering tele2
sprokkel
Hallo vraagje, 2 vraagjes
20 juli wordt mijn tele2 opgeleverd(alleen internet)!, hiervoor was ik bij alice, heb altijd in combinatie met het alice modem eem lynksys WRT54g gebruikt als switch netwerk , 2 pcś (hebben een eigen vast ip , en voor mijn laptop ( wifi), en wil dit ook zo houden. Wat moet in nu straks veranderen in de WRT 54G, wat voor ipś worden er uitgedeeld van het tele2 modem 192.168. .???

Vraag 2 ik neem aan dat ik geen gebruik van de spliter hoef te maken omdat ik geen telefonie heb en de modem dus direct met het isra kan verbinden.

Heb al gezocht hier op het forum maar kom er niet echt uit
Mvg
 
seawave
Wat betreft vraag 2: nee, geen splitter ertussen zetten en vanaf je israpunt een zo'n kort mogelijk kabeltje (4-aderig met 2x rj11) op je modem aansluiten.

Succes.
 
sprokkel
Hallo seawave, bedankt voor je bericht, even afwachten of er nog een antwoord komt voor de WRT 54G

mvg
Pieter(sprokkel)
 
Bill
Een switch deelt geen ip adressen uit. Je kan de wrt wel als switch gebruiken door niet de WAN aansluiting te gebruiken. Je prikt dan het internetkabeltje in een van de LAN aansluitingen. Je modem deelt dan echter de ip adressen uit.

Als je het Tele2 modem in bridge mode kan zetten dan kun je alles via je wrt instellen. Je moet dan wel de internetkabel op de WAN poort van de router aansluiten.

Wat voor instellingen er mogelijk zijn bij een tele2 modem weet ik niet. Wellicht kun je daar de ip adressen instellen en kun je de wrt zo laten als je hem had bij Alice.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
sprokkel
Hallo Bill,
Dat een switch geen ip heeft weet ik, was misschien wat onduidelijk in mijn bericht, in combie met de Alice modem had ik ook de WRT 54G in een van de lan poorten geprikt, en die deelde ipś uit 172.19.3.102 pc. 172.19.3.103 nas . kon in de WRT aangeven hoeveel ip adressen er uitgegeven moeten worden.
Maar oke... even afwachten als ik het modem heb en zien wat er allemaal kan veranderd worden aan instellingen
Bedankt voor je reactie
Mvg

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juli 04 2012 21:35:46:

Quote

sprokkel schreef:

Hallo Bill,
Dat een switch geen ip heeft weet ik, was misschien wat onduidelijk in mijn bericht, in combie met de Alice modem had ik ook de WRT 54G in een van de lan poorten geprikt, en die deelde ip adressen ; uit 172.19.3.102 pc. 172.19.3.103 nas . kon in de WRT aangeven hoeveel ip adressen er uitgegeven moeten worden.
Maar oke... even afwachten als ik het modem heb en zien wat er allemaal kan veranderd worden aan instellingen, misschien is het allemaal simpel op te lossen
Bedankt voor je reactie
Mvg

Gewijzigd door sprokkel op 04 juli 2012, 21:35
 
cornfed
Er zijn twee wegen om een router achter een andere router te laten fungeren.
Of je maakt van de Linksys een switch/access point (vermoedelijk zoals je het nu ook al hebt) of je laat de Linksys als router werken.

Als je graag voor oplossing één gaat is dit topic raadzaam om te lezen:
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Het voordeel van die methode is dat alle apparatuur zich in één intern netwerk bevindt. En dan maakt het niet uit of die aangesloten zijn op
Davolink/Comtrend of op de Linksys.

Bij de andere router instelling is wel van belang dat alles aangesloten wordt op de Linksys (behalve telefoon en tv).
De Davolink/Comtrend is dan puur een gateway voor het internet.
De Linksys moet je dan wel resetten en instellen alsof de Linksys op een adsl/kabel modem wordt aangesloten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sprokkel
Hallo cornfed, bedankt ben ik al weer een stukje verder, komt vast wel goed anders ga ik voor optie 1 in je antwoord.
Mvg
Sprokkel(pieter)
 
cornfed
Succes ermee.
Als je nog vragen hebt, laat maar brullen...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oplevering tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie