Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
Pagina 1 van 2: 12
|
Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?
|
|
marcballijns |
Geplaatst op 01 May 2013, 19:54
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 26 Aug 2010 |
Sinds juli 2006 is Tele2 mijn provider voor internet en vaste telefonie. Nu ga ik overstappen en nu meldt Tele2 me dat ik een opstapboete dien te betalen, omdat ik het contract verbreek (volgens hen). Sinds 2006 biedt Tele2 iedere keer wijzigingen aan en daarom zeggen zij dat mijn contract nog loopt tot februari 2015 en ik dus een opstapboete dien te betalen, terwijl in mijn beleving ik sinds juli 2006 een contract heb waarop wijzigen zijn gemaakt en dus niet iedere keer een nieuw contract. Ik ga er dus vanuit dat ik per maand kan opzeggen. Tele2 is dus zeer slim door iedere keer een wijzing aan te bieden, waardoor je steeds 2 jaar vastzit aan hen .... Formeel zullen ze wel gelijk hebben, maar dan is een boete van 450 euro toch wel extreem hoog... |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 01 May 2013, 22:57
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Een wijziging in je contract is geen contractverlenging of een nieuw contract. Je gaat een nieuw contract in als je dat expliciet afsluit bij Tele2. Zolang dat niet gebeurd is, heb je geen contract met een vaste termijn, maar een doorlopend contract met een opzegtermijn van één maand. Dus heb je in februari een tweejarig contract afgesloten bij Tele2? |
|
|
marcballijns |
Geplaatst op 02 May 2013, 10:52
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 26 Aug 2010 |
Volgens Tele2 heb ik inderdaad een nieuwe contract. Het is gewoon een andere zienswijze. Ik ging er vanuit dat mijn contract is begonnen in juni 2006 en dat daarna veranderingen/wijzigingen/verlengen waren op DIT contract. Ik beschouwde dat nog steeds als hetzelfde contract. Tele2 denkt daar anders over. Die beschouwt iedere verandering als een NIEUW contract. Door die andere zienswijze beschouw ik de werkwijze van Tele2 als sluw, want zo bindt je altijd mensen aan je, zodat zij nooit binnen 1 maand weg kunnen. Met deze wetenschap zal ik in de toekomst niet zomaar kiezen voor elke wijzi-ging/verandering/verlenging/aanbieding en als zo laten als het is. Zo leert men iedere keer weer en met op dit moment een vieze nasmaak in de mond. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 May 2013, 11:16
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Waarom ga je dan in op hun 'aanbieding'? |
|
|
marcballijns |
Geplaatst op 02 May 2013, 11:17
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 26 Aug 2010 |
Omdat ik veruit ging dat het een mutaties op het bestande contract is.... Zal het voortaan ook niet meer doen.... en hou februari in mijn agenda |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 May 2013, 11:45
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Hoe dan ook. Een bestaand contract aanpassen houdt ook in dat je voor een nieuwe periode eraan vast zit. Het is niet voor niets dat Tele2 een geluidsopname start waarin je uitdrukkelijk alles moet toestemmen! Daarmee stem je in met alle veranderingen en in feite heb je dan ook weer een nieuw contract. Vrijwel alle providers werken met die methode. Daarmee garanderen ze voor een bepaalde tijd de inkomsten. |
|
|
marcballijns |
Geplaatst op 02 May 2013, 11:55
|
Activiteit Berichten: 20 Lid sinds: 26 Aug 2010 |
blijft sluw! |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 02 May 2013, 16:35
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Eneco flikt hetzelfde met hun Toon kastje. Kun je als bestaande gebruiker ook "krijgen". Surf naar de site, log in als klant, en kom er, wel blijven lezen daar, achter dat je een 3 jarig nieuw contract gaat afsluiten als je NIET oplet. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
Bill |
Geplaatst op 02 May 2013, 18:23
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Internet < 50Mb VDSL » Comtrend VDSL » Asus RT-AC87U » Pluspakket » Amino A532 HDR Berichten: 916 Lid sinds: 20 Jul 2006 |
Blijf goed opletten! Als Tele2 tussentijds eenzijdig wijzigingen doorvoert, b.v. een tariefsverhoging, mag je als consument per direct opzeggen.
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 May 2013, 21:31
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Ach, er zijn zoveel voorbeelden waar je bij de neus genomen wordt als je even niet oplet. Iedereen is ooit wel eens het haasje geweest. Het hoort blijkbaar bij deze tijd. Leugen en bedrog vieren hoogtij in onze maatschappij. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoezo Nieuw Contract bij Tele2?!?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? | Tele2 mobiele telefonie (GSM) | : 2 | 23 Oct 2021 |
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 3 | 26 Feb 2018 |
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 | Klacht over Tele2 | : 1 | 29 Sep 2017 |
Tele2 (geen) webmail. | Klacht over Tele2 | : 2 | 13 Sep 2017 |
Tele2 NAT-Type Gameconsole. | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 5 | 08 Aug 2017 |
Advertentie