obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch modem gebruiken op tele2 lijn
station_hendrik
Hoi,

Ik heb van de week eindelijk m'n modem ontvangen van Tele2. Een Davolink DV2020. Ik heb trouwens een 10MB+ lijn aangevraagd. Ik weet niet of ik op het BBNED netwerk zit of dat van versatel...

Echter wil ik graag een Speedtouch 546 gebruiken om te kunnen internetten enzo.

Kan dit of gaat het niet werken????Smile

Zo ja, welke vpi/vci waarde moet ik gebruiken?
 
station_hendrik
hoi,

Telefonie zit er inderdaad bij maar dat wil ik niet gebruiken. Het gaat enkel om het adsl signaal voor internet.
Kun je ook aangegeven wat de exacte reden hiervan is? Staan er bv wachtwoorden in de router zodoende dat je verbinding maakt met internet?

Ik probeer gewoon te kijken waar het probleem nu zit.AngryGrin
 
PeeGee
Hoi,

Het Tele2 modem krijgt vanaf het netwerk een configuratiefile, waarin het password staat voor de PPP sessie. Dit is de reden dat je geen ander modem kunt gebruiken.
 
KeesJan
Ze gebruiken bij Tele 2 toch geen rocket sience.

Tot afgelopen vrijdag had ik gewoon een willekeurig goed werkend modem bij Tele2 voor m'n adsl verbinding

En nu moet ik ineens (na update naar een ander pakket) een speciaal Tele2 modem hebben maar dat is ergens onderweg.
Sinterklaas bestaat ook niet. En het ADSL modem van Tele2 is echt niet iets wat alleen maar voor tele2 wordt ontwikkeld. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Da zouden de mdems onbetaalbaar worden

Het bedrijf WIL gewoon niet dat men met andere spullen werkt. En ze hebben dat op een volgens mij erg flauwe manier afgesloten.

Ben nog steeds op zoek naar de juiste instellingen voor m'n oude mdem Sad
Gewijzigd door KeesJan op 26 mei 2008, 21:15
 
br1445
Blijkbaar is hier sprake van een soort van koppel verkoop. Tele2 wil dat men alleen de modems gebruikt die zij leveren. Instellingen worden niet vrij gegeven door de mensen op de "Helpdesk". Ik kan me vaag herinneren dat er een OS is die ook dingen niet vrij gaf maar nu doormiddel van allerlei rechtszaken die verloren worden water bij de wijn aan het doen is. Ik kan ook niet geloven dat de consumentenbond dit de beste provider van NL vind met zo'n helpdesk en dit soort mensen. Ik neem alleen internet af verder niets. Ik laat me toch ook niet voorschrijven door Shell in welke auto ik moet rijden.

Ik zeg me aboo lekker op binnen de 2 weken en maak gebruik van een provider waar je niet verbonden bent aan een jaarcontract
Gewijzigd door br1445 op 08 juli 2008, 23:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch modem gebruiken op tele2 lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie