obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
tele2 super internet snap het niet
sweetdreams
hallo iedereen..

we hebben tele2 super internet 20mbit besteld en hadden ziggo voorheen. we hebben het doe het zelf pakket met de modem etc ontvangen. eergister, kregen we een smsje met na 19.00 uur is t opgeleverd en kan je installeren etc. als ik de modem van ziggo in de computer steek kan ik gewoon internetten. nu heb ik dus dat doe het zelf pakket van tele2 geinstalleerd met behulp van de instructie video op de site. 10 minuten wachten...nog langer wachten...maar er komt maar geen internet. ik doe niets fout denk ik...heb alles aangesloten zoals op de instructie video. we hebben israpunt 2 van de video. enige wat ik niet gedaan heb, is de splitter erbij plaatsen, aangezien we geen huistelefoon hebben. maar dat is dan toch ook niet nodig? en als je tele2 belt dan gaat je beltegoed steeds op. heb al 20 euro verspild door te bellen erna met me mobiel..iemand die me kan uitleggen wat de stappen zijn stap voor stap. en of wat er nou fout gaat? ziggo is blijkbaar nog niet opgezegd door tele2. en dat hadden ze wel gezegd te doen..

groeten
 
leeg
ik zou t niet weten.
Het enige dat ik weet is dat die overstapservice weleens fout gaat.
Mvgr
 
cornfed
Welke lampjes branden op je Tele2 modem en welke kleur?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sweetdreams
hallo, bedankt dat jullie me willen helpen. Smile
@cornfed de lampjes "Power" brand groen, "Status" knippert groen, en het lampje van de "wifi" brand groen & 4 brand ook groen. de volgende lampjes branden niet: "DSL", "Line" "1,2&3" plus de laatste 2 lampjes op de modem branden niet.
hoop dat we eruit komen...
 
cornfed
Zolang het DSL lampje niet groen wordt, is er geen verbinding.
Dat kan 3 oorzaken hebben:

* modem defect. Kleine kans, want Power lampje is groen, dus interne modem check was O.K.
* Tele2 heeft je nog niet aangesloten. Soms loopt je aansluiting vertraging op of er is ergens een probleem met je lijn. Je moet Tele2 bellen om dat op te lossen.
* Je hebt toch iets niet goed aangesloten.

Welke ISRA heb je?
stekkerdoos
Gewijzigd door cornfed op 21 april 2010, 20:58
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
sweetdreams
hoi, ehm we hebben de derde van links. zie foto ik heb hem rood omcirceld-->

gidcrmmr9ln3rrvsxtgo

en ik heb alles aangesloten zoals op de instructievideo, alleen die splitter die heb ik niet bij gemonteerd. omdat we toch geen telefoonlijn hebben..dus ik dacht die kan direct vanaf de modem in het israpunt..zou toch raar zijn als t aan de splitter ligt omdat die weggelaten is? of zou het daar aan liggen? overigens kunnen we nog steeds internetten met het modem van ziggo..dus waarschijnlijk is tele2 ziggo vergeten aftesluiten en ons verder met tele2 aan te sluiten..zou het? ik zal nog eens bellen naar de klantenservice. maar met dat 0900 en in de wacht te staan. ben ik al 20 euro beltegoed kwijtgeraakt.. ook nog een ander ding waar ik achter kwam was dat we niet kunnen inloggen bij mijn tele2 via de site. gebruikersnaam en wachtwoord staan op de brief. maar daarmee inloggen lukt niet. en wachtwoord resetten optie lukt ook niet..maar ik baal nog niet. ben dr van overtuigd dat er een oplossing is. Smile
Gewijzigd door sweetdreams op 22 april 2010, 09:15
 
kobus1960
Als je het deksel van het ISRA punt weghaald, zie je dan rood/blauw boven en groen/wit onder?
Zo ja, even de aansluiting proberen op groen/wit, waarbij wit ook geel of gestreept kan zijn.
Kan een schakelfoutje in de centrale zijn. Ook hier ben je niet de eerste.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Is dat wel je ISRA punt?
Is in de meterkast/kelder geen PTT kastje?
Of als je in een flatje/bovenwoning woont, kan je ISRA in een gezamenlijke ruimte zitten.
Gewijzigd door cornfed op 22 april 2010, 13:28
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
leeg
Ik weet niet zeker.
Maar ik denk dat dit net zo een geval is als bij mij.
Het irsa punt ligt ergends anders.
Alleen moeten ze toen de tijd een kabel hebben gelegt ?
 
sweetdreams
Het moet wel dat deze zijn die de israpunt is... is toch onlogisch dat we deze in de huiskamer hebben..-->
image1sy
maar inderdaad in de meterkast is ook zon ding wat lijkt op de eerste van links waar ptt op staat... zucht.. moet ik echt gaan knippen en doen? zit toch elektriciteit op die je eerst uit moet schakelen. dat word een klus..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tele2 super internet snap het niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie