obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storingen internet 10-15x per uur
f4lco
Wij hebben al ruim 1 jaar internet van tele2.
Sinds 3 maanden hebben we ontzettend vaak last dat internet storinkjes vertoont.
Dit wil zeggen dat als er gebruik word gemaakt van programmas die verbinding maken met internet (bijv. MSN, games, skype noem maar op..) dat de verbinding een soort van storing geeft en je bijvoorbeeld word afgemeld.

De verbinding is echter niet vebroken er is nog steeds verbinding met internet. De lichtjes op het modem zijn namelijk allemaal nog groen. Er word nog steeds een draadloos signaal aangegeven van 4 streepjes en internet in het browser werkt gewoon nog.

Voorbeelden:
Ik zit 's avonds vaak op msn, als ik midden in een gesprek zit word ik zomaar afgemeld. En dit herhaalt zich om de 10-20 minuten.

Als ik bel met het belprogramma skype, houd de verbinding er zomaar mee op.

Als ik een spel speel, word er weer gegeven dat er geen verbinding is.



Dit gebeurd allemaal tegelijk, op alle computers tegelijk.
In ons huis zijn nog 3 computers, 2 daarvan zijn ook draadloos en krijgen ook tegelijk een storing. De computer met draad staat bijna nooit aan.




Ik heb geprobeerd;
Het draadloze kanaal te veranderen.
Me laptop met draad met het modem te verbinden
Het modem dichter bij het aansluitpunt te zetten.
Het modem te resetten.


Nog helemaal niks heeft gewerkt, en het lijkt alsof niemand hier ooit van heeft gehoord?
Het probleem doet zich voor zomaar uit het niets, er zijn namelijk geen instellingen veranderd. Het modem is ook goed beveiligd en het draadloze signaal is perfect (3m vanaf laptop naar modem).
Ons modem lijkt volgens de klanten service prima in orde te zijn, en er zijn geen fouten of wat dan ook gevonden.


Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, die misschien het zelfde probleem heeft of heeft gehad.

Met vriendelijke groet,

Falco Weidenaar.
Gewijzigd door f4lco op 27 mei 2010, 17:33
 
cornfed
Wordt de stroomadapter erg warm?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
f4lco
Hij is 'warm' ja.
Maar niet extreem warm, ik denk dat mijn stroom adapter van me laptop even warm of zelfs nog warmer is.
Hij is in elk geval niet heet..


/Falco
Gewijzigd door f4lco op 27 mei 2010, 18:20
 
cornfed
Dan is normaal. Pas als hij erg heet wordt, is er een probleem.

Als je op alle pc's, zowel draadloos als via WIFI op precies hetzelfde moment een probleem hebt, kan alleen de router zelf het probleem zijn.

Bel de helpdesk op en verlang een ander modem.
Het modem is in bruikleen en dus de verantwoordelijkheid van Tele2. Zij verplichten je om hun 'prul' te gebruiken!
Als ze toch geen willen opsturen is dat een reden om het contract te beƫindigen wegens wanprestatie van Tele2.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
f4lco
Oke, ik heb zojuist weer gebeld naar tele2.
Ze zeiden dat ik het modem moet verplaatsen van mijn kamer naar de meterkast (hoofdaansluiting).
Dit gaat een heel gedoe worden met de kabels...
Dit binnenkort maar is uitproberen en heel erg hopen dat het dan opgelost is... Anders voor niks een omweg met kabels gemaakt...


Gr Falco
 
cornfed
Je modem moet altijd vlak bij je hoofdaansluiting geplaatst worden.
Zo staat het in de handleiding.
Probeer dus eerst of de verplaatsing werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baatje30
Ik lees wel heel vaak dat je het modem dichtbij ISRA moet zetten. Toen ik 5 jaar geleden klant werd van Versatel heeft de monteur mijn spliiter en modem zeker 6 meter verder gezet. Ik heb ook altijd een perfecte verbinding gehad. Ook met de decoder van Versatel voetbal aan. Speedtest altijd tussen de 12.5 - 13.0 Mb/s down en 0.80 - 0.89 Mb/s up.

Ik geloof je absoluut op je woord maar waarom is mijn snelheid, en ook bij andere die in ken, waar het modem enkele meters van ISRA staat toch goed?




Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
kobus1960
Alles is van invloed.
Mijn ISRA punt heb ik zelf verlegd tijdens een verbouwing bij mijn benedenburen.
Daar lagen de 2 hoofkabels van de KPN los, grootschalig was dat.
Ik hem 25 meter verderop in mijn woning gemaakt met CAT6 kabel.
Van daar weer 3 meter met CAT6 naar het modem.
De verbindingen professioneel gemaakt, metingen verricht aan het begin en bij het modem.
Geen verlies.
m.a.w. Elke stekker of wat voor verbinding dan ook tussen de hoofdkabel en het modem is van invloed.
Regelmatig schoonmaken (indien het stekker verbindingen zijn) kan geen kwaad.
Je hebt immers te maken met vocht, misschien nicotine, huisdieren, enz.
De waarden die Baatje haalt zijn zeer goed te noemen, ook de upload.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Afstand is een factor, maar geen grote.
Als je 1000 meter kabel hebt tussen je huis en de centrale, dan maakt enkele meters meer niet zo veel uit.
De kabel zelf is van het grootste belang. Die moet goed afgeschermd zijn. Net als de KPN kabel onder de grond.
Omdat normaal alleen korte platte kabeltjs bij je installatiepakket zitten en bijna iedereen simpele bekabeling heeft voor de telefoon, is het advies altijd om je modem zo dicht mogelijk bij je ISRA te zetten. Dat voorkomt mogelijke problemen.

Aangaande het verhaal van Baatje.
De monteur zal wel direct aan je aansluitpunt gemeten hebben dat je snelheid prima is. Daarom was het ook geen probleem om het modem wat verderop neer te zetten. Het snelheidsverlies wat dat meebrengt zal wel verwaarloosbaar zijn geweest.
Gewijzigd door cornfed op 28 mei 2010, 15:21
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
baatje30
Bedankt wederom voor jullie reacties. Zo leren we weer wat. Wink

Mijn kabel uit het ISRA loopt netjes via kabelgootjes dus daar kan in principe niets mee gebeuren. Verder maak ik mijn decoder van UPC, modem van Tele2 en andere apparaten 1 keer per maand stofvrij. Inclusief coax en utp kabels).

Ik ben wat dat betreft het vrouwtje in huis......mijn eigen vrouw moet daar elke keer om lachen. Ze snapt denk ik niet de waarde van al mijn apparatuur......Grin

Fijne dag allemaal!

Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storingen internet 10-15x per uur', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie