obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
Fax aansluiten
monique_nijboer
Hallo,

Ik wil graag mijn Epson BX625FW office aansluiten op mijn Tele2 modem.
Alles werkt, behalve de fax (welke wel adsl verbinding ondersteund)

Inmiddels heb ik een aantal keer gebeld met Tele2, maar... netjes gezegd ben ik er niets mee opgeschoten.
De één doet nog z'n best.. en de ander wil er zo snel mogelijk vanaf met de mededeling dat het aansluiten van een fax niet ondersteund wordt. Jeetje.. voel me nog steeds heel welkom bij de wondere wereld van Tele2!!

Maar goed, heb de printer/fax nu verbonden via een telefoonkabel naar de tele2 modem in telpoort 1. Hij heeft wel verbinding wordt weergegeven, maar bij de kiestoon detectie gaat het mis. De telefoon is verbonden via een telefoonkabel naar telpoort2.

Heb al een aantal verschillende kabelverbindingen geprobeerd, maar nog niets heeft tot een oplossing geleidt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een fax werkend krijg op de Tele2 modem?

Alvast bedankt!

Groeten,
Monique
 
jpt
dat je bij klanten(service)niet verder komt met vragen over rand apparatuur is al tijden een vast gegeven!
ik heb nog even gezocht op de pagina s van tele2 maar kan daar gewoon niets vinden over een fax aansluiten.
mijn vrienden hebben ook een fax op het tele2 modem aangesloten (davolink)deze werkt gewoon.
alles via poort 1(is volgens mij standaard poort voor telefoon)met een splitter(tweeweg stekker) tussen de telefoon en fax.
de fax staat gewoon ingesteld op toon kiezen en werkt dus perfect!




grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
monique_nijboer
Hallo,

Bedankt voor de reactie!
Ik zal morgen direct een splitter kopen, ik hoop dat het werkt!

Kom er nog wel even op terug.

Groeten,
Monique
 
kobus1960
In aanvulling op JPT.
Dat laatste is cruciaal, toonkiezen inschakelen!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
petervaningen
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ben overgestapt van adsl naar vdsl ( fiberspeed ) van Tele2, maar nu werkt mij fax ook niet meer, ik heb telefoon nummers 1 nummer op tel1 en ander op tel2 van mn modem, op tel2 zit zijn fax aangesloten

Dit heeft jaren goed gewerkt , maar sinds ik vdsl hebt , kan ik geen faxen meer ontvangen en verzenden.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem.

Ik zie een splitter monteren, kan je deze dan op tel2 aansluiten van het modem .
 
petervaningen
Nog even wat extra info.

Ik heb een Brother fax 1840C, werkt normaal altijd wel i.c.m. adsl dus het oude internet.
Aangesloten op het oude Versatel modem tel2

Naar sinds ik ben overgestapt naar VDSL / Fiberspeed, heb ik een nieuw modem ontvangen,
maar heb nog steeds de fax op Tel2 aangesloten.

Dit is omdat ik 2 verschillende telefoon nummers heb bij tele2.

Wie heeft er een oplossing.
 
cornfed
Een splitter werkt alleen als je ook analoge telefonie erbij afneemt en die heb je niet meer. Alles loopt nu over xDSL.

Je kan eens proberen om je fax vast te zetten op het allerlaagste/langzaamste verbindingsprotocol.
Welke dat is moet je kijken in de handleiding van de fax.

Als hij het daarmee ook niet doet, zijn je fax dagen met de Brother voorbij.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
petervaningen
hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het faxen op VDSL / Fiberspeed van Tele2

Ik heb een Brother fax typ 1840C maar deze wil niet werken op VDSL

Ik heb echter wel mn fax nodig omdat ik deze zakelijk veel gebruik, ik heb nu dus eigenlijk wel spijt
dat ik ben overgestapt naar het snelle internet. Als ik dit van tevoren had geweten was ik echt niet overgestapt.

Maar ok het nu gebeurt maar nu is mijn vraag wie heeft er een werkende Fax op VDSL.

Er zit niks anders op om ook een andere fax aan te schaffen die wel werkt, alleen werk merk en type.
 
cornfed
Werkte mijn suggestie niet?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
petervaningen
Nee helaas niet.. heb op de langzaamste stand gezet.. maar werkt nog niet
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fax aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
NAS aansluiten op modem/router Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 mei 2014
Problemen met aansluiten van internet Storing : 17 19 dec 2013
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie