obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Eigen Postfix Mailserver
mdragt
Hallo,
Ik probeer mijn eigen mailserver (weer) aan de praat te krijgen, maar ik loop vast bij de uitgaande mail. Ik heb begrepen dat Tele2 moeilijk doet over poort 25, maar ik kan nergens instructies terugvinden over het instellen van bijvoorbeeld poort 587. Als ik mail uitstuur, dan doet mijn server dat naar poort 25 van het betreffende domein:

Aug 17 22:17:40 virgo postfix/smtp[32485]: connect to gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.77.27]:25: Connection timed out
Aug 17 22:18:10 virgo postfix/smtp[32485]: connect to alt1.gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.43.27]:25: Connection timed out
Aug 17 22:18:40 virgo postfix/smtp[32485]: connect to alt2.gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.127.27]:25: Connection timed out
Aug 17 22:19:10 virgo postfix/smtp[32485]: connect to alt3.gmail-smtp-in.l.google.com[209.85.225.27]:25: Connection timed out
Aug 17 22:19:43 virgo postfix/smtp[32485]: connect to alt4.gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.159.27]:25: Connection timed out


Heeft iemand zoiets wel goed aan de praat gekregen?

Thanks
Martin
 
Bill
Ik heb hier op een oude pc centos met ispconfig geinstalleerd en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik zit echter niet bij tele2 maar bij ziggo.
Ik heb als smtp ingesteld smtp.ziggo.nl en dit werkt prima. Echter ik ben hier niet happy mee omdat er een limit van een aantal berichten per uur op zit. Vervolgens wordt de mail faciliteit geblokkeerd en moet je dit weer herstellen via de klantenservice.

Volgens mij moet het ook lukken als je (mits je een gmail account hebt) smtp.gmail.com insteld. Gmail werkt met poort 587.
Dit heb ik geprobeerd maar is vermoedelijk mislukt omdat in mijn router firewall die poort nog niet open stond.

Ik ben hier nog niet verder mee aan het testen geweest.
Andere gedachte is om in de config file van postfix de poort te veranderen.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mdragt
Bill, dank voor jouw antwoord. Goed plan, om de config van postfix aan te passen, maar ik heb geen idee wat ik moet aanpassen. in de man-pages van postfix en smtp kan ik niks vinden over hoe je de doel-poort voor uitgaande mail kunt veranderen. Anyone?
Bedankt alvast.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 20 2011 10:20:53:
Opgelost! In /etc/postfix/main.cf de volgende zaken instellen, dan werkt het:


relayhost = [smtp.versatel.nl]
smtp_tls_cert_file = /etc/postfix/tls/kalliance.nl-crt.pem
smtp_tls_key_file = /etc/postfix/tls/kalliance.nl-key.pem
smtp_tls_session_cache_database = btree:$data_directory/smtp_tls_session_cache
smtp_tls_security_level = may
smtp_tls_loglevel = 1
smtp_sasl_auth_enable = yes
smtp_sasl_password_maps = hash:/etc/postfix/sasl_passwd
smtp_sasl_security_options =

smtpd_tls_cert_file = /etc/postfix/tls/kalliance.nl-crt.pem
smtpd_tls_key_file = /etc/postfix/tls/kalliance.nl-key.pem
smtpd_tls_session_cache_database = btree:$data_directory/smtpd_tls_session_cache
smtpd_tls_security_level = encrypt
smtpd_tls_loglevel = 1

smtpd_tls_received_header = yes
smtpd_tls_ask_ccert = yes

tls_random_source = dev:/dev/urandom



(met dank aan http://koti.kapsi.fi/ptk/postfix/postfix-tls-cacert.shtml en http://www.howtoforge.com/forums/archive/index.php/t-13556.html)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 20 2011 10:25:26:
(en http://www.freelock.com/kb/postfix-relayhost)
Gewijzigd door mdragt op 20 augustus 2011, 10:25
 
Bill
Bedankt voor het posten van de oplossing, hier hebben anderen mogelijk ook wat aan!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen Postfix Mailserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
mailmap op eigen harddisk Algemeen : 5 24 jan 2016
Eigen router achter Tele2 modem/router Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 16 16 jan 2014
Eigen DVD recorder aansluiten Storing : 4 14 nov 2013
Advertentie