obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Draadloos internet op Vista: "kan geen verbinding maken"
gorillaz
Na het resetten van mijn router krijg ik geen verbinding meer op het netwerk via mijn laptop. De 2 computers die zijn aangesloten werken perfect (via kabel) maar het draadloos internet krijg ik niet ingesteld.

Mijn laptop werkt met Vista. Het netwerk (DV201AM) is wel zichtbaar maar als ik verbinding wil maken dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding met DV201AM maken". Enable wireless staat aangevinkt en hide access point staat uit. Verder heb ik vanalles geprobeerd (uit handleidingboekje, Tele2 site en wat hier op het forum staat) maar niks werkt. Ik heb WEP-encryption enabled en netwerk authentication zowel op shared en open geprobeerd, maar niks helpt verbinden.

Voorheen werkte het draadloos netwerk wel (op dezelfde laptop), dus er moet een instelling verkeerd staan. De router staat op dezelfde plek en de antenne staat precies dezelfde kant op gewezen dus het moet aan de instellingen liggen. Uiteraard staat mijn WLAN op mijn laptop aan en de firewall uitgeschakeld.

Enkele vragen die ik heb:
- Het wijzigen van de router (op internet http://192.168.1.1) voer ik nu uit op de met kabel verbonden computer, maakt dit uit of moet ik het uitvoeren op de laptop waar ik uiteindelijk internet op wil.
- Moet netwerk authentication op shared of op open (ik kan nergens vinden wat het verschil is)
- Encryption strength heb ik op 128 staan, steunt een laptop dit? (ik bezit over een vrij goede en nieuwe laptop)
- Weet iemand wat ik nog kan proberen?
 
cornfed
Trek eens de stekker uit de Davolink. Dan is hij weer vers. En dan weer in...
Probeer eerst weer via een onbeveiligde verbinding contact te maken.
Je moet dus Open en WEB op disabled hebben. Dat betekent geen beveiliging actief.
Zorg ervoor dat je MAC filter leeg is.

In Vista opnieuw naar netwerken laten zoeken.
Je netwerk moet nu verschijnen.
Als alles werkt, kan je een beveiliging uitkiezen en die dan instellen.
Gewijzigd door cornfed op 17 oktober 2008, 00:55
 
cammikaze
Ik wordt stapel dol van T2 draadloos.
Het ene moment heb ik internet en het andere moment niet, het ene moment is het netwerk zichtbaar en het andere moment niet.
Van alles al geprobeerd, maar het T2 draadloos internet wordt 9 van de 10 keer niet eens gevonden als ik netwerken laat zoeken.
Uitgeprobeerd op Vista (laptop) en XP (desktop) draadloos werkt trouwens wel.
Geen enkele laptop of pc kan verbinding maken met het netwerk.
MAC adres ingeven helpt niet, open verbinding helpt ook niet. netwerk verwijderen op PC en opnieuw instellen werkt ook al niet. WIE o WIE kan mij die laatste 3 maanden bij T2 nog even helpen overbruggen Shock
 
cornfed
Kijk eens of er nog andere netwerken zijn die je eigen netwerk wegdrukken.
Gebruik daar voor tools zoals Netstumbler of Inssider. Even
Googelen...
 
cammikaze
Er zijn zeker 20 draadloze verbindingen in de omgeving.
Het is me gelukt om verbinding te krijgen en zichtbaar houden (voorlopig dan) van mijn verbinding.
ik heb het kanaal van mijn router hetzelfde gemaakt als het kanaal (1) van de "sterkste" verbinding in de omgeving, toen de verbindingen ververst en voila daar was mijn router, ik kreeg ook zonder probleem verbinding. Maar of dit nu het probleem was weet ik eigentlijk nog niet zeker want ik zat eerst op een "vrij" (6) kanaal. Ik weet wel dat die andere verdinding de naam had van mijn router merk (Dlink) Wink
Heb netstumbler gedownload maar moet nog uitzoeken hoe het werkt en wat ik er mee kan Wink
Gewijzigd door cammikaze op 19 maart 2009, 13:12
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos internet op Vista: "kan geen verbinding maken"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie