obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Linksys WAG320N versus Tele2
juriaan
Ik heb een Cisco Linksys WAG320N modem/router aangeschaft, maar ik krijg internet niet aan de praat.
De Tele2 helpdesk gaf aan dat Tele2 alleen werkt met het meegeleverde Tele2 modem (Davolink DV-201AMR).

De helpdesk van Cisco geeft aan dat het Linksys modem wel degelijk kan werken met Tele2, alleen moeten onderstaande instellingen bekend zijn:
- Encapsulation
- Multiplexing
- VPI
- VCI
- Eventueel gebruikersnaam en wachtwoord.

Een helpdeskmedewerker van Tele2 heeft op afstand mijn modem benaderd en kon mij vertellen dat VPI 0 was, VCI 32, mijn gebruikersnaam en wachtwoord konden ze me ook vertellen, maar de gegevens over Encapsulation en Multiplexing wisten ze niet.

Vervolgens weer een uur met de helpdesk van Cisco aan de lijn gehangen, meerdere instellingen doorgenomen, helaas zonder resultaat. Wederom Tele2 verzocht om mij de informatie te verstrekken, maar de helpdeskmedewerker gaf aan niet over deze informatie te beschikken. Zij gaf mij het advies om een mail aan Tele2 te versturen. Je krijgt geen emailadres, maar alles verloopt via de virtuele assistent van Tele2. Op basis van tig vragen wordt uiteindelijk een mail aan de heldesk gegenereerd, maar ik verwacht niet dat de beantwoording ervan tot een oplossing zal leiden (blijft namelijk dezelfde helpdesk). Dan resteert bij Tele2 nog 1 methode om je probleem kenbaar te maken: PER BRIEF!!!!!! Born to be cheap?

Goed, genoeg frustratie: wie kan mij helpen mijn Linksys WAG320N werkend te krijgen?
 
cornfed
Je hoeft alleen maar te zoeken op dit forum:
Davolink router vervangen

Aangezien je de login gegevens al hebt, moet het geen probleem zijn.
Vooral bericht #36 is voor jou van toepassing.
Gewijzigd door cornfed op 29 januari 2010, 16:23
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
juriaan
Ik twijfel of de usernaam en het password dat ik van tele2 gekregen heb iets te maken heeft met username en password van het modem. Ik wil alle stappen gaan volgen zoals in de post staan, maar hoe geef ik mijn PC een vast IP?

Groet,

Juriaan
 
cornfed
Ze hebben toch niet user/user als login gegeven? Dat is een standaard wachtwoord voor de router.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
juriaan
Nee, ze hebben me username en password gegeven dat ik ook gebruik om mijn mail op te halen.
 
cornfed
Daar heb je niets aan om je aan te melden op het netwerk.
Dat is een andere login. Je moet dus alle stappen volgen.

Hier een howto om een vast adres in te stellen.
http://www.computeridee.nl/workshops....id=1769008
Gewijzigd door cornfed op 29 januari 2010, 21:17
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
juriaan
Ikvoel me een digibeet, waarschijnlijk ben ik dat ook. Ik heb mijn computer een vast ipadres toegewezen, sluit de netwerk kabel aan op lan 3, reset het modem tot het powerlampje rood brand en probeer vervolgens via mijn browser het modem te bereiken op 192.168.1.1
En dan loopt het spaak. Ik krijg geen verbinding met het modem. Maar ookal zou dat wel lukken, ik weet niet hoe ik de nieuwe firmware kan uploaden.
Kan iemand mij helpen?
 
cornfed
Welke ip adres heb je je pc gegeven? En wat is je gateway?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
juriaan
Ip adres: 192.168.2.225
Gateway: 192.168.2.1
 
cornfed
Dat werkt niet.
Doe deze: 192.168.1.10 gateway 192.168.1.1
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WAG320N versus Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie