obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Tele2 adsl goed aangesloten?
dicky
Beste mensen sinds kort ben ik van ziggo z2 naar tele2 adsl super gegaan,
nu is de dowlnoadsnelheid afhankelijk van veel factoren maar heb de boel als volgt aangesloten:

isra punt blauwe draad rode draad, aangesloten op een telefoondraad van zo'n 7 a 8 meter,
die aangesloten op het kroonsteentje op de splitter en de splitter weer op de modem en de modem met goeie utp kabel op de pc.
nu haal ik max 1mb ps, maar ik het niet beter om de telefoonkabel direct aan te sluiten op de modem zonder splitter of heeft dat geen zin? uit het isra punt komen 4 draadjes, moeten niet al die draadjes aangesloten worden of is blauw/rood voldoende?
verder ben ik benieuwd wat het witte kastje zonder opdruk die erbij geleverd word voor functie heeft. Of is dat puur voor de telefonie maar dat heb ik dus niet.
wie kan me hier verder mee helpen, of heeft iemand tips of suggesties, alvast bedankt!

groet Robert
 
cornfed
Ik kan goed begrijpen uit je relaas waarom je snelheid zo traag is.
Je doet enkele dingen fout.

De telefoondraad van 8 meter is veel te lang.
In je installatiepakket zitten korte telefoonkabeltjes. Die moet je gebruiken.
Kroonstenen zijn alleen voor lampen. Aan de telefoonkabel hebben ze niets te zoeken.
De splitter is alleen nodig als er analoge telefonie via KPN op de lijn zit. Anders kan je hem weglaten.

Normaal heeft elke aansluiting twee lijnen. Dat zijn meestal rood/blauw en oranje/wit.
Welke je moet hebben is een kwestie van uitproberen.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
dicky
dus de signaal kabel is toch te lang, dan zou ik de modem in de meterkast moeten plaatsen want daar zit de aansluiting maar lijkt me geen probleem.
de witte/oranje draad heb ik nog niks mee gedaan, ik heb alleen de blauwe/rode draad aangesloten op de modem, moet ik daar verder nog iets aan veranderen, en moet ik het witte kastje met de 2 stekker aansluitingen daarbij gebruiken? ik heb nl geen stekkertje aan mijn signaalkabel, thnx voor je antwoord btw.
groet Robert
 
cornfed
Ja, modem hoort naast het hoofdaansluitpunt te zitten.
Als dat punt in je meterkast is, hoort daar het modem ook te komen.
Er mogen ook geen aftakkingen zijn. Er mag niets tussen het aansluitpunt en het modem zitten.
Behalve mogelijk een splitter.

Meestal is rood/blauw de goede combinatie. Alleen als je een slechte lijn blijft houden, kan je oranje/wit eens uitproberen.

Welke ISRA heb je?
stekkerdoos

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
dicky
de 3e van links, maar het probleem is dat de isra connectoren in de woonkamer niet zijn aangesloten op de signaalkabel in de meterkast, anders was het allang klaar geweest, waarschijnlijk de vorige bewoner heeft bijna alle kabels losgetrokken (qua telefoonlijn) wat ik nu nog heb is een connector kastje waar de witte en oranje draden opzitten, die verbonden zijn met de blauwe en rode kabel waar ik ook de blauw en rode kabel naar de modem toe heb aangesloten, beetje lastig uitleggen zo maar zoals de boel is aangesloten lijkt lang niet optimaal. en nu wil ik de modem in de meterkast plaatsen alles zo kort en origineel mogelijk zonder idd aftakkingen etc. alleen ik heb geen netstroom in de meterkast dus dat moet ik ook nog ff versieren.
groet Robert
 
cornfed
Wat is er aanwezig in de meterkast?
Alleen een losse kabel of ook een kastje?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
dicky
naast de "ptt" kabel waar 4 draden en een aarde draad uitkomen (die nog niet is aangesloten) komt er uit de kabelboom
1rode, 1 blauwe 1 witte en 1 oranje draad, de witte en de oranje draad zitten gemonteerd in een wit klein kastje waarmee je d.m.v. schroefklemmetjes de kabels met elkaar kan verbinden.
onder aan de klemmetjes zit verbonden de oranje draad, en daarnaast op een ander klemmetje (niet met elkaar verbonden)
zit de witte draad.
onafhankelijk van elkaar (wit en oranje) zoals ook aangesloten in het witte kastje heb ik de blauwe draad die uit de kabelboom komt aangesloten op de witte draad en de rode draad op de oranje. Aan die blauw en rode draadjes heb ik de blauw en rode draadjes van de kabel die naar het modem loopt aan elkaar vast gedraaid.
dat kan ook bijna nooit werken zoiets. groet Robert
 
cornfed
Dan is je eigenlijke ISRA gesloopt uit de meterkast.
De dikke ptt kabel hoort in een kastje te zitten (zie plaatje eerder).
Je kan zelf de boel verbinden of beter het laten doen.
Bel Tele2 op moet de mededeling dat je ISRA gesloopt is door de vorige bewoner.
Dan stuurt Tele2 een monteur van KPN op pad om bij jouw een nieuw ISRA punt te installeren.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
dicky
owkee, naja dan zal ik tele2 weer eens bellen, kan ik het beter laten doen dan, zou mooi zijn als hij de boel kan herstellen want de bekabeling is een zooitje.
nah elk geval tof dat je me verder hebt willen helpen! zie je weer op dit forum,
groet Robert
 
cornfed
Jij succes met het telefoontje..Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 adsl goed aangesloten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie