obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Tele2 en WD TV Live HD Media Player
bossie78
Ik ben een redelijke noob op het gebied van netwerken, dus misschien doe ik iets heel doms, maar ik krijg een apparaat niet goed aangesloten.

Ik heb een probleem met de WD TV Live HD media player. Ik maak gebruik van het standaard modem van Tele2. Via een vaste kabel connect ik de WD player aan het netwerk (modem). In de WD player maak ik de volgende settings aan:

Ip adres: 192.168.1.10
Subnet mask:255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Hij geeft dan aan dat het Ip adres juist is. Wil ik echter de connectie testen dan geeft hij aan: incorrect DNS server. Ik doe dus iets niet goed?

Er zit op de mediaplayer ook een mogelijkheid om youtube filmpjes te bekijken, maar ook daar geeft hij aan dat er een netwerk probleem is.

Hebben jullie ideeen of ervaringen??

Ik heb een My Book World Edition (NAS) op mijn Tele2 modem aangesloten en daar kan ik met alle pc thuis opkomen, maar dus niet met mijn WD player.
 
cornfed
Welke LAN poort gebruik je voor de NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
christeljaap
Niets aanmaken ook geen instellingen zelf invoeren. ik heb deze player ook gewoon naar netwerk settings en instellen automatic activeren.Hier kun je ook gelijk test connectie doen suc6


Ps ik heb die van mij al geflasht dan krijg je gelijk youtube hd http://b-rad.cc/1158/heads-up-wdtv-g2...wdtv-live/


Edit MOD; werkende link gezet.
Gewijzigd door kobus1960 op 02 april 2010, 21:12
 
bossie78
Beste ChristalJaap,

Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan pakt hij een heel raar IP nummer en daarna werkt het nog steeds niet.

Een van mij Apple pc ziet de schijf wel en een andere pc weer niet.

Weten jullie trouwens hoe ik mijn lan pport kan vinden van NAS?

Alvast bedankt!
 
cornfed
De LAN poorten van de router, bedoel ik.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
bossie78
Ik gebruik er de 2de uitgaande poort voor hoezo?
 
cornfed
Zoals je in de handleiding van de router kunt lezen zijn de eerste twee alleen voor de tv decoder.
Je zult dus één van de andere twee moeten gebruiken voor je NAS.
Als alle poorten bezet zijn, is er nog de mogelijkheid om je netwerk uit te breiden met een switch.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
bossie78
Ahh, ik ga het morgen gelijk even proberen. Een typische case van read the freakin' manual.

Dankjewel voor je tip, ik laat nog even weten of het is gelukt.

Kan ik op de lan poort voor de decoder wel een switch plaatsen voor bijvoorbeeld een pc, mediaplayer of printer? Of moeten die op een andere poort worden geplaatst. Dat zou namelijk betekenen dat ik opnieuw kabels moet gaan trekken vanaf mijn modem.

Greetz
 
cornfed
Het normale netwerk voor je pc en die voor de decoder(s) zijn gescheiden van elkaar.
Je kan ze niet mixen met elkaar.
Een van praktische nadelen van de Davolink router.

Voorts moet je afblijven van 192.168.1.2 tot en met 192.168.1.5.
Die ip's zijn gereserveerd voor tv en telefonie.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
bossie78
merci voor jullie hulp!! ik heb de wd player nu gewoon werkend gekregen. ik heb wel even extra switch moeten plaatsen. Me LAN poorten waren idd niet correct geconfigureerd.

Thanks!Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 en WD TV Live HD Media Player', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie