Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
VAKKENNIS TELE2
teletwee
Onlangs telefonisch kontakt met Tele2 medewerker gehad m.b.t. informatie over aansluiting van een Panasonic Dolby Surround System. De vraag om info ging over de aansluiting SPDIF vanaf de TV-decoder.
De Mv. aan de telefoon riep gelijk "de wat", een zeer gerustellende uitroep voor een leek. Uitgelegd wat er in de (beknopte) installatiehandleiding staat over het aansluiten van externe apparatuur en verteld dat het hier ging om een optische aansluiting met een glasvezelkabeltje vanaf de decoder.
Ik vertelde volkomen onzin, volgens de dame aan de telefoon, ik bezat immers op het adres van mijn aansluiting geen glasvezelnet. Dan gaan je oren tuiten bij zo'n volkomen juiste, doch bekende conclusie. Een advies over aansluiting van externe apparaten viel al helemaal buiten de Tele2 service.
Vreemd want ik heb bij het installeren door een Tele2-monteur wel een bedrag extra betaald voor deze service, dus buiten de standaard aansluitkosten, waarbij de monteur mij adviseerde om met tele2 kontakt op te nemen omtrent de aanschaf van het bewuste kabeltje. (Dat had hij niet bij zich).
Dat de betreffende medewerkster ook nog een beduidende irritatie over dit soort onnozele vragen liet merken kan ik natuurlijk niet bewijzen, maar mijn kennismaking met de helpdesk van tele2 is er een van frustratie en niet een van gerustellende en met vakkennis opgedane ervaring.

een teletwee gebruiker.Angry

cornfed
Dat zijn dingen die je zelf moet ontdekken en ervaren.
ADSL helpdeks zullen niets weten van receivers en dergelijke.
Dacht je dat ze daar alle handleidingen van elke receivers die ooit gemaakt is daar hebben liggen?

Je praat niet met een mens, maar met een mens die precies dat moet zeggen wat op zijn beeldscherm verschijnt.
Staat het niet in het systeem, is het altijd 'wordt niet ondersteunt door de ISP'.
Zo werkt dat met die helpdesks.
En dat is overal zo, niet alleen bij Tele2.

Gelukkig is er een forum waar je wel meer te weten komt.
Er is al een topic gaande hierover: Zo sluit je de Amino Decoder aan op je versterker/receiver
Gewijzigd door cornfed op 04 September 2010, 14:50

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VAKKENNIS TELE2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 Oct 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 Feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 Sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 Sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 Aug 2017
Advertentie