obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Man uit Nuenen bakkeleit met Tele2
Wout

Quote

Man uit Nuenen bakkeleit met Tele2


NUENEN - Tussen Herman Mensink en Tele2 komt het waarschijnlijk nooit meer goed. Eerst probeerde de telefoonaanbieder tegen de zin van de Nuenenaar zijn abonnement voor vaste telefonie binnen te halen en toen hij dat ongedaan wenste te maken, werd hij van het kastje naar de muur gestuurd.


Wat is er gebeurd? Mensink heeft al jaren een telefoonaansluiting van KPN en hij laat sinds drie jaar zijn gesprekskosten via Tele2 lopen. Onlangs kreeg hij van Tele2 een brief waarin stond dat het sinds 1 januari mogelijk is om abonnement en gesprekken bij één aanbieder onder te brengen. Dat zou goedkoper en gemakkelijker zijn. Mensink was echter tevreden over de bestaande situatie en liet weten geen belangstelling te hebben voor het aanbod.
Tot zijn verrassing kreeg hij maandag bericht van KPN dat zijn abonnement vanaf 1 augustus via Tele2 zou lopen. Hij pakte meteen de telefoon. „Tele2 bevestigde dat er een fout was gemaakt, maar ik moest de zaak zelf terugdraaien. Vreemd, dacht ik, maar ik toch maar naar KPN gebeld. Daar kreeg ik te horen dat Tele2 de aanpassing moet doen. Dat lijkt me ook logisch.”
Dus nam Mensink opnieuw contact op met Tele2. „Toen ze me niet wilden helpen, heb ik gevraagd om door te worden verbonden met een superieur, maar dat werd geweigerd en de verbinding werd verbroken.”
De Nuenenaar belde vervolgens met de Opta, de toezichthouder op de telefoniemarkt. „Daar werd de lezing van KPN bevestigd.” Toen hij zich weer tot Tele2 wendde, kwam hij van een koude kermis thuis. ‘Ik zie dat u al drie keer hebt gebeld en ik kan u niet helpen’, liet een medewerker weten.
Mensink kon geen kant meer op. Hij besloot maandagmiddag een schriftelijke klacht in te dienen bij Tele2. In een aangetekende brief op poten eist hij dat de zaak wordt teruggedraaid.
Gistermiddag liet de klachtenafdelìng van Tele2 weten dat de kwestie wordt onderzocht. Vandaag hoort hij of er een oplossing is. Een woordvoerder van Tele2 wil in afwachting daarvan niet reageren.
Bij Mensink heeft intussen het sterke vermoeden post gevat dat hij slachtoffer is geworden van een strategie om mensen de overstap naar Tele2 te laten maken. Opta- woordvoerder Ewa Walters bevestigt dat wat Mensink is overkomen ‘helaas niet uniek’ is. Bij de telecom-waakhond komen meer meldingen binnen van ‘misverstanden en misleiding’. „Meestal is er discussie over de afspraken of over de vraag of de klant zich achteraf heeft bedacht.”

Bron: http://www.eindhovensdagblad.nl/eindhovenregio/article1656969.ece


Dit soort dingen ontstaan mede doordat callcenters met targets werken. Callcentermedewerkers worden zo verleid hun score te verbeteren om die beloning binnen te slepen.

Binnenkort kun je via www.bel-me-niet.nl callcenters blokkeren. De website stuurt op dit moment door naar infofilter.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Man uit Nuenen bakkeleit met Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie