obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
eigen webpagina beveiligen op tele2 homepage
justme47
Ik ben bezig om een website te bouwen op de tele2 server.
Nu wil ik een pagina hierin beveiligen met een wachtwoord.
De hiervoor benodigde bestandjes .htaccess en .htpasswd heb ik aangemaakt en in de te beveiligen pagina gezet.
De pagina blijft echter gewoon zichtbaar.
Hebt u een oplossing?

Gerhard
 
Bill
.htaccess en .htpasswd werken alleen met een Apache server. Dit kon dus wel eens het probleem zijn.
Wat vaak ook mis gaat met die bestandjes is het juiste pad van de server er in te zetten.

je kunt eens kijken of .htaccess ondersteund wordt door het volgende er in te zetten.

Quote


order deny,allow
deny from xxx.xxx.xxx.xxx



Waarbij xxx je eigen ip adres is. Via je browser kun je nu niet je website zien als .htaccess werkt.
Voor FTP toegang maakt dit niet uit, Je kunt jezelf dus weer 'unblocken'.

Je eigen ip adres kun je via deze tool vinden, Wat is mijn IP?.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
justme47
Met de berichtregels uit je antwoord hierboven bijgevoegd in .htaccess is het resultaat nog steeds hetzelfde: de pagina blijft zichtbaar.
Ook heb ik geprobeerd het juiste pad naar de pagina te zoeken door de onderstaande regels in een kladblokbestandje met als naam phpinfo.php te zetten.



phpinfo();
?>


Dit bestandje heb ik in de betreffende pagina gezet.
Dit gaf als verrassend resultaat dat een scherm opkwam om dit bestand (weer) te downloaden van de plek waar ik het had neergezet.

Kennelijk gebruikt Tele2 geen Apache server.

Mijn site begint op internet met http://members.tele2.nl/gebruikersnaam/teopenenpagina.
Geeft dit info over het servertype van Tele2?

Is er een andere mogelijkheid om de pagina afteschermen?

gr. Gerhard
 
Bill
Dat het phpinfo.php bestandje niet wil werken komt doordat de PHP interpreter niet geinstalleerd is. Dat staat los van Apache.

In mijn .htaccess voorbeeldje hoef je geen pad in te voeren dat werk zowieso. Als je niet geblokkeerd wordt dan werkt .htaccess niet, waardoor je gevoeglijk aan kan nemen dat de server niet van het type Apache is.

Je kunt dus alleen met HTML werken. Pagina's afschermen zul je dan ook met HTML moeten oplossen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
justme47
Wanneer het servertype Apache is dan zouden .htaccess en .htpasswd moeten werken.
Mijn probleem is echter: hoe kan ik de rootmap vinden op de Tele2 server? (PHPinfo() zie boven werkt niet)

gr. Gerhard
 
Bill
htaccess kan in php.ini een andere naam gekregen hebben. Daarom stelde ik die test voor met het blokkeren van je eigen ip. Als dat niet werkt kun je htaccess en htpasswd wel vergeten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
justme47
Ik heb een .htaccess bestandje aangemaakt met alleen de hierboven reeds genoemde tekst:



order deny,allow
deny from xxx.xxx.xxx.xxx


xxx.xxx.xxx.xxx.xxx vervangen door mijn IP adres
Dit bestandje heb ik in de te beveiligen map gezet maar alles blijft gewoon zichtbaar.
Kennelijk is het niet mogelijk om bij de Tele2 server .htaccess en .htpasswd te gebruiken.

gr Gerhard
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'eigen webpagina beveiligen op tele2 homepage', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie