obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 Orange; Geen signaal telefoon + ADSL
TeleNee
Hi! Dit is mijn eerste post dus nogmaals; "Hi!" Wink

Alhoewel dit mijn eerste post is zal ik deze x-posten op het Orange- en Tele2-forum.

Ik zit op het moment met een klein probleempje en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen aangezien de helpdesks van Orange en Tele2 er totaal niks van begrijpen en elkander alleen maar de schuld in de schoenen willen schuiven.

Anyway, hier is het probleem.

Op 31 augustus jl. ben ik met mijn ADSL abonnement overgestapt van Concepts ICT naar Orange. Sindsdien heb ik geen signaal meer op mijn telefoonlijn. Voor telefonie en voor ADSL.

Mijn telefoon abonnement loopt bij Tele2 sinds juli 2007. Dit was eerst KPN maar is (zonder mijn toestemming) overgenomen door Tele2.

Afijn, nu zit ik dus bijna 2 weken zonder telefoon of internet thuis. En Orange noch Tele2 weet wat er aan de hand is. Ze kunnen alleen elkaar de schuld geven via mij als ik de helpdesk bel. Wat ik in totaal al 11 maal heb gedaan.

Nu begin ik te denken dat het misschien aan de telefoonlijnen in mijn huis zou kunnen liggen.
Het is namelijk als volgt aangesloten.

De hoofdlijn komt binnen in het huis en wordt direct opgesplitst in 2 telefoon lijnen. Daarna wordt er 1 lijn gesplit in een "modemlijn" en een "telefoonlijn".

Hierop heb ik altijd mijn modem normaal kunnen aansluiten en het heeft altijd gewerkt. Maar dit was op een ADSL abonnement en nu zit ik op een ADSL2+ abonnement. (Geen idee of dit iets uit maakt.)

Ik heb ook geprobeerd de modem aan te sluiten zonder de splitter dus nadat de lijn wordt opgesplit in 2 telefoonlijnen. En ik heb het met de LiveBox en een Linksys WAG200G geprobeerd.

Maar het zou allemaal hoe dan ook geen effect moeten hebben op mijn telefoonlijn neem ik aan, toch? Ik heb verder geen signaal op mijn telefoonlijn. Dit vind ik nog het vreemdst.

Nou ja, dat is zo'n beetje het hele verhaal. Ik hoop dat iemand mij hier op weg kan helpen of in ieder geval mij uit kan leggen wat er aan de hand is. Ik heb het namelijk helemaal gehad na 2 weken helpdesk.

Alvast heel erg bedankt!
 
t2day
TeleNee, allereerst welkom op dit forum, helaas was er een probleem voor nodig Angry

Ik kan je denk ik niet helpen met het probleem, wel heb ik een soortgelijk iets mee gemaakt.
De binnenkomende telefoonlijn werd bij mij gesplitst naar een tweede lijn voor de telefoon boven.
Van de 1 op andere dag had ik geen signaal meer op mijn telefoonlijn, maar zelf had ik niets verandert.
Nadat ik de tweede lijn losgekoppeld had werkte het weer naar behoren.

Wat ik wil zeggen is dus dat er wel een mogelijkheid bestaat dat het door de splitsingen komt.
Verder heb ik er te weinig verstand van om er een zinnig antwoord op te kunnen geven.....sorry en succes!
 
ernieball_d
Hoi TeleNee,

Wat bij ADSL al niet aanbevolen werd en bij ADSL2 is het nog belangrijker dat er geen enkel apparaat (telefoon, fax, router) voor de splitter komt.

De hoofdaansluiting moet altijd als eertse de splitter in gaan en daarna gaat 1 kant naar de internet router en de andere kant naar de telefoon.

Ik hoop dat dit helpt.. succes
Gewijzigd door ernieball_d op 02 oktober 2007, 09:57
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 Orange; Geen signaal telefoon + ADSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie