Voor mijn Internet 20Mb/s & Bellen abonnement over de periode 28 mei t/m 27 juni ’11 ontving ik onlangs van Tele2 een factuur.
Met deze laat ik weten bewaar te maken tegen, in concreto, het bedrag voor Internet tot 20mb/s
(28-05-2011 / 27-06-2011) * 29,95 (ex. btw).
In die periode leverde Tele2 gemiddeld slechts 5,808 mb/sec downloadsnelheid = 29,04%.
Derhalve verzoek ik door Tele2 voor de gefactureerde periode gerestitueerd te worden ter hoogte van
29,95 – 70,96% = 21,25 euro ex btw.
Uw ontvangstbevestiging verlang ik uiterlijk op 14 juli 2011.
Indien hieraan niet wordt voldaan, zal dit bezwaarschrift op de Forum worden gepubliceerd.
Dit is een brief op een onafhankelijk, niet aan Tele2 gebonden forum.
Ik hoop van harte dat je succes hebt, maar Frank heeft een flinke plaat
voor z'n kop.
Ik ken jullie positie t.o.v. Tele2.
Ik ben ook op de hoogte van de plaat voor de kop van Frank, Remco, Danielle en consorten.
Deze brief staat ook op het eigenmerk forum en op het Consumentenbond forum.
Ik ben een voorstander van elegante oplossingen maar, you need two to tango.
Of je nu met 1 kilobit of met 20.000 kilobit per seconde kan downloaden, Tele2 heeft zich in de voorwaarden ingedekt.
Van een geschillencommissie hoef je niets van te verwachten.
Alleen als het probleem overduidelijk bij de provider ligt, valt het oordeel ten gunste van de klant uit.
Daarbij ligt alle bewijslast bij jou.
Idem dito als je naar de rechter gaat.
Toen je het contract aanvaardde van Tele2, heb je ingestemd met deze voorwaarden.
Daarom geef ik je zeer weinig kans van slagen.
Gewijzigd door cornfed op 21 juli 2011, 19:32
Zonder verbazing stelde ik vast dat niet werd gereageerd op mijn bezwaarschrift van 02 juli 2011.
Niet inhoudelijk; niet met een ontvangstbevestiging.
Voor mijn Internet 20Mb/s & Bellen abonnement over de periode 28 mei t/m 27 juni ’11 ontving ik onlangs van Tele2 een factuur.
Ik liet weten bewaar te maken tegen, in concreto, het bedrag voor Internet tot 20Mb/s
(28-05-2011 / 27-06-2011) € 29,95 (ex. btw).
In die periode leverde Tele2 gemiddeld slechts 5,808 Mb/sec downloadsnelheid = 29,04%.
Derhalve verzoek ik door Tele2 voor de gefactureerde periode gerestitueerd te worden ter hoogte van
29,95 – 70,96% = 21,25 euro ex btw. (eu.25,29 incl btw).
Uw restitutievoorstel verlang ik uiterlijk op 30 juli 2011 te ontvangen.
Door niet aan dit verlangen te voldoen, geeft u aan er mee in te stemmen dat het gehele factuurbedrag door mij gestorneerd en in retentie gehouden wordt houdt totdat u een tot tevredenheid stemmend restitutievoorstel heeft gedaan.
Er van uitgaande dat u gedurende de correspondentie rechtsmaatregelen achterwege laat, teken ik onder voorbehoud van alle rechten en weren in afwachting van uw reactie,
Hoogachtend,
Klant
Gewijzigd door Merino op 28 juli 2011, 13:40
nu was het via de postbus in groningen voor tele2 al moeilijk om brieven te beantwoorden!
echter sinds een aantal maanden is dit het postbus adres
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG Alphen aan den Rijn
elk behoorlijk bedrijf houdt nog een tijdje de oude postbus aan!
maar helaas het zou mij niets verbazen als dit bij tele2 niet gebeurt.
dus heeft men nooit wat ontvangen (gebeurde ook al toen groningen nog het postbus adres was)
grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
Tele2 heeft ook onderkent dat er problemen waren met de afhandeling van de brieven.
Nu hebben ze een andere firma de opdracht gegeven om de brieven in te scannen.
Daarom dat andere postbusadres.
Nogal vreemd dat in de Tele2 organisatie niemand betrouwbaar of kundig genoeg is
om brieven in te scannen.
Daar snap ik dus helemaal niets van.
Maar ik zal wel ouderwetse denkwijzen erop na houden, vermoed ik.
@ Merino
Je hebt mijn volledige morele steun.
Je hebt zeker een punt, dat kan niet ontkent worden.
Maar je bent niet de eerste die een poging in die richting onderneemt.
En ik heb nog nooit gehoord dat zulk een poging succesvol was.
Als Tele2 jouw eis inwilligt, moet ze dat ook doen bij de andere klanten.
En dan is het hek van de dam, zo gezegd.
Daarom kan ik het antwoord al raden van Tele2.
Voor mijn Internet 20mb/s & Bellen abonnement over de periode 28 juli t/m 27 augustus ’11 ontving ik onlangs van Tele2 een factuur.
Met deze laat ik weten bewaar te maken tegen, in concreto, het bedrag voor Internet tot 20mb/s
(28-07-2011 / 27-08-2011) groot € 29,95.
In die periode leverde Tele2 gemiddeld niet meer dan 5,66 Mb/sec downloadsnelheid (28,3%).
Derhalve verzoek ik door Tele2 voor de gefactureerde periode gerestitueerd te worden ter grootte van
29,95 – 71,7% =21,47 euro.
Schriftelijke ontvangstbevestiging verlang ik uiterlijk op 15 september 2011.
Indien hieraan niet wordt voldaan, zal dit bezwaarschrift op de forum worden gepubliceerd.
Klant
Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 23 2011 13:50:42:
Voor mijn Internet 20Mb/s & Bellen abonnement over de periode 28 mei t/m 27 juni ’11 ontving ik onlangs van Tele2 een factuur.
Met deze laat ik weten bewaar te maken tegen, in concreto, het bedrag voor Internet tot 20mb/s
(28-05-2011 / 27-06-2011) * 29,95 (ex. btw).
In die periode leverde Tele2 gemiddeld slechts 5,808 mb/sec downloadsnelheid = 29,04%.
Derhalve verzoek ik door Tele2 voor de gefactureerde periode gerestitueerd te worden ter hoogte van
29,95 – 70,96% = 21,25 euro ex btw.
Uw ontvangstbevestiging verlang ik uiterlijk op 14 juli 2011.
Indien hieraan niet wordt voldaan, zal dit bezwaarschrift op de Forum worden gepubliceerd.
Klant
Customer Experience van Tele2 liet me weten voor de volle honderd procent aan mijn compensatiewens (zie quote van bericht 1) te zullen voldoen.
Chapeau Tele2!!!
Gewijzigd door Merino op 23 september 2011, 13:50
En laat nu de brievenstroom van klanten met lage snelheid maar losbarsten.
Zij hebben immers nu een referentie, waarvoor dank!! Je krijgt het druk.
Ik neem aan dat je best anderen ook wil helpen, zoals dit forum jou geholpen
heeft je compensatie te krijgen. Ik kop ze in ieder geval je Postbus in.
Menigeen weet, dat tussen (toe)zeggen en uitvoeren bij Tele2 vaak een wereld van verschil zit.
Dus de toezegging dat Tele2 aan mijn restitutieverzoek (bericht 1) ging voldoen omdat het niet aan de voorgehouden snelheid voldeed, beleefde ik met scepsis.
Vandaag ontving ik de Tele2 credit-nota voor het volle bedrag. Het is nog niet bijgeschreven, maar toch............
Dit geeft me weer wat vertrouwen in de klantvriendelijkheid van Tele2.
@ Kobus: Heeft Bill het verwijderde antwoord al teruggeplaatst?
Schieten op de boodschapper is uit de tijd.
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge