obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Onderwerp afdrukken
installeren van vaste telefonie via Tele2
digibeet
Het volgende bericht heb ik zojuist gestuurd naar Klantenservice Tele2. Heeft iemand advies/een oplossing/meer informatie .. ?

De informatie over het ingaan van het abonnement is goed binnengekomen. Op de website van Tele2 heb ik een handleiding gevonden die mij moet helpen bij de aansluiting van de telefoonlijn op mijn modem. Er staat veel informatie die mij niet allemaal duidelijk is. Het lijkt eenvoudiger dan het is.

Met de informatie die ik nog heb van mijn gesprek met Tele2 over het veranderen van provider weet ik, dat ik de telefoonlijn niet via de aansluiting in de muur, maar via het modem moet verbinden.

Ik meen dat het LAN1 moest zijn, maar de handleiding zegt TEL1. Ik heb beide geprobeerd, maar ondervind daarbij problemen.

Tussen de telefoon en de aansluiting is een antwoordapparaat gezet. De telefoondraad van het antwoordapparaat past wel in het modem, de draad van het KPN telefoontoestel doet dat niet.

Op dit moment is de aansluiting in de muur nog in gebruik, met antwoordapparaat en vast telefoontoestel. Ik kan dan zowel bellen, als gebeld worden.

Als ik de passende telefoondraad van het antwoordapparaat op het modum aansluit in TEL1, dan kan ik bellen, maar niet gebeld worden. Het toestel geeft wel aan dat verbiding wordt gezocht.

Als ik de aansluiting uit de muur haal, kan ik niet bellen en niet gebeld worden.

Mijn vragen:

heb ik bij het bespreken en aanvragen van wisseling van provider niet genoeg doorgevraagd of niet genoeg informatie gegeven?

had klantenservice meer moeten doorvragen over de situatie in mijn huis?

heb ik het verkeerde telefoontoestel, omdat de telefoondraad niet is aan te sluiten op het modem?

heb ik het verkeerde modem, om dezelfde reden?

moet ik als gevolg van deze problemen nieuwe toestellen aanschaffen?

was het een vergissing mijn vaste telefoonlijn over te brengen naar Tele2?
 
kobus1960
Bij het te verkrijgen pakket zit een uitstekende handleiding. Als de aansluiting
in de muur regulier is, zou dit allemaal geen probleem moeten zijn. Wijkt dit
af, en vindt je het lastig, monteur langs laten komen. Staat in dezelfde
handleiding.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
abmg
Stap 1 is het modem aansluiten op het ISRA punt. Hoe dat er uit ziet en waar het te vinden is, staat in de handleiding.
Als de verbinding is opgeleverd, moeten er verschillende lampjes constant branden. Dan werkt de verbinding.

Voor dat dat zo ver is, heeft een telefoon of antwoordapparaat aansluiten geen zin.
Is de oude verbinding opgezegd? Blijkbaar is die nog in bedrijf.

De telefoon moet aangesloten worden op TEL1.
Zit de telefoon in de oude situatie niet aangesloten op het antwoordapparaat en het antwoordapparaat in de vroegere telefoonaansluiting? In principe is het allebei telefonie en zou hetzelfde soort snoer/stekkertje moeten hebben dat past op TEL1 van het modem.
 
cornfed
Als TS nog een analoge telefoonlijn heeft (lijnsharing), kan de aansluiting toch anders plaats vinden via een splitter.
Dus eerst moet de TS duidelijk maken wat hij precies heeft en hoe zijn ISRA eruit ziet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
digibeet

Quote

abmg schreef:

Stap 1 is het modem aansluiten op het ISRA punt. Hoe dat er uit ziet en waar het te vinden is, staat in de handleiding.
Als de verbinding is opgeleverd, moeten er verschillende lampjes constant branden. Dan werkt de verbinding.

Voor dat dat zo ver is, heeft een telefoon of antwoordapparaat aansluiten geen zin.
Is de oude verbinding opgezegd? Blijkbaar is die nog in bedrijf.

De telefoon moet aangesloten worden op TEL1.
Zit de telefoon in de oude situatie niet aangesloten op het antwoordapparaat en het antwoordapparaat in de vroegere telefoonaansluiting? In principe is het allebei telefonie en zou hetzelfde soort snoer/stekkertje moeten hebben dat past op TEL1 van het modem.


Het modem is aangesloten via Tele2 door een monteur van Cendric.

Ik heb telefonisch gevraagd om de telefoon via Tele2 te laten lopen. Dat zou kunnen via mijn Tele2 modem, door de telefoon daarop aan te sluiten.

Ik heb telefonisch gevraagd om de telefoon via Tele2 te laten lopen. Dat zou kunnen via mijn Tele2 modem, door de telefoon daarop aan te sluiten.

En de snoertjes van het antwoordapparaat en van de telefoon hebben toch echt een andere insteek-stukje.
 
digibeet

Quote

cornfed schreef:

Als TS nog een analoge telefoonlijn heeft (lijnsharing), kan de aansluiting toch anders plaats vinden via een splitter.
Dus eerst moet de TS duidelijk maken wat hij precies heeft en hoe zijn ISRA eruit ziet.


De aansluiting voor het modem is destijds door een monteur van Cendric aangelegd, aanbevolen door Tele2
Ik heb telefonisch gevraagd om de telefoon via Tele2 te laten lopen. Dat zou kunnen via mijn Tele2 modem, door de telefoon los te koppelen van de aansluiting in de muur en daarna op het modem aan te sluiten.
 
digibeet
Ik heb net Tele2 gebeld en het blijkt dat de overzetting nog niet is geƫffectueerd, ondanks een mail die zij mij gestuurd hadden en ondanks een brief die zij mij niet gestuurd hadden.

Verder heb ik ontdekt dat ik waarschijnlijk aan de verkeerde kant ben begonnen met het loskoppelen van kabels.

Vrijdag gaat het nummer over en dan ga ik het opnieuw proberen.
 
abmg
Succes vrijdag!

Wat ik niet begrijp: er is een monteur geweest, heeft die niet even de telefoon kunnen inpluggen? Heeft u daarvoor betaald en moet u toch met kabels rommelen?

Verklaring is mogelijk dat de verbinding nog niet geeffectueerd was en de telefoon nog op de vorige nog werkende situatie aangesloten moest blijven.

Mocht het nog nodig zijn: u kunt met Google zoeken naar telefoonstekkertje of RJ11 - afbeeldingen. Dan vindt u de afbeelding van het juiste stekkertje dat in TEL1 van het modem moet.

Zijn de kabels van uw apparatuur afwijkend, dan raad ik u aan (als de monteur niet zijn werk komt afmaken) naar een elektriciteitswinkel, elektronicawinkel te gaan voor advies. Die zullen u graag helpen.

Anders laat u het hier maar weten.
 
digibeet

Quote

abmg schreef:

Bedankt voor het antwoord. Het modem heb ik al een aantal jaren en ik wilde nu goedkoper gaan bellen, vandaar de wisseling van provider.
Had ik al gemeld dat ik waarschijnlijk aan de verkeerde kant van de snoertjes was begonnen los te koppelen? Ik ben een alpha en geen beta en dat wreekt zich iedere keer. Maar al doende leer ik wel.

Succes vrijdag!

Wat ik niet begrijp: er is een monteur geweest, heeft die niet even de telefoon kunnen inpluggen? Heeft u daarvoor betaald en moet u toch met kabels rommelen?

Verklaring is mogelijk dat de verbinding nog niet geeffectueerd was en de telefoon nog op de vorige nog werkende situatie aangesloten moest blijven.

Mocht het nog nodig zijn: u kunt met Google zoeken naar telefoonstekkertje of RJ11 - afbeeldingen. Dan vindt u de afbeelding van het juiste stekkertje dat in TEL1 van het modem moet.

Zijn de kabels van uw apparatuur afwijkend, dan raad ik u aan (als de monteur niet zijn werk komt afmaken) naar een elektriciteitswinkel, elektronicawinkel te gaan voor advies. Die zullen u graag helpen.

Anders laat u het hier maar weten.
 
cornfed
De monteur zal vermoedelijk alles aangelegd hebben zoals dat uiteindelijk nodig is.
En dan bedoel ik de situatie waar de telefonie overgegaan is naar Tele2.

Maar tot die tijd werkt dat dus nog niet en moet je via een splitter gaan werken.
Die komt dan tussen het modem en de telefoonaansluiting in de muur.
Daar wordt het modem en de normale huistelefoon op aangesloten.
Staat ook allemaal in de installatiehandleiding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'installeren van vaste telefonie via Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie