obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Tele2 subsction name
abmg
Beste mensen,
Sinds de firmware upgrade van de Fritz!Box 6,20 -> 6.30 heb ik verbindingsproblemen. Dit heb ik gemeld bij AVM en zij stellen aanvullende vragen, waar ik het antwoord niet op weet.

Het probleem is dat met 6.30 de FB verbindt met ANNEX M en half de snelheid.

De vraag is: - Please name the DSL-subscription (for example DSL 16000) and name the
down and upstream rates you have subscribed for.

Met name "name the subscription" daar heb ik geen antwoord op. Wat zou dat kunnen zijn?
De down en upstream rates van mijn abbo zijn down tot 20 Mb/s wat de upload zou moeten zijn kan ik niet gespecificeerd vinden op Tele2; ik neem aan 1024 Kb/s

Iemand een idee?
Bedankt alvast!

PS Ik heb de oude firmware teruggezet en het loopt als een zonnetje
 
cornfed
Tele2 werkt met open profielen op hun eigen apparatuur.
Dus je kan maximaal 24 Mbit halen als je maar dichtbij genoeg de centrale woont.

Kijk maar eens bij DSL Information -> tab DSL -> Max. DSLAM throughput

Je moet aan AVM doorgeven dat je een ADSL2+ Annex A 24/1 Mbit lijn hebt.
Eventueel kan je een screenshot (tab DSL) van de huidige juiste instellingen meesturen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
abmg
@cornfed Bedankt voor je reactie.

Ik heb het doorgegeven aan AVM.
DSL 16000, weet ik inmiddels, is een Duits Tele2 product.

Zijn er anderen dit ook ervaren hebben?
 
cornfed
De groep Tele2 klanten die een eigen modem draaien zal niet zo groot zijn.
En hoeveel daarvan een Fritz draaien?
En hoeveel daarvan al een firmware update hebben gehad?
En hoeveel daarvan al gemerkt hebben dat de snelheid halveerde?


Pfft

Je zit bij een selecte club, weet je dat?

Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
abmg
Ik kan aanraden, als je een beetje van pionieren houdt, een Fritz of tenminste een eigen modem te gebruiken. De firmware update dus nog even niet en als je dat doet, zorg vooraf dat je de spullen voor een downgrade bij de hand hebt; dus niet automatic update instellen.

Als je op het andere Tele2 forum leest wat een problemen mensen allemaal met hun verbinding en wifi hebben... Met een eigen modem draait het probleemloos als een zonnetje!

Volgens de instructies elders op dit forum is het goed te doen een eigen modem in te stellen.

Het begint een beetje off topic te raken, maar de oude firmwares vind je hier: ftp://service.avm.de/Downgrade/ (voor zover beschikbaar.

Ik download ook standaard de beschikbare firmware en het revoverprogramma van http://download.avm.de/fritz.box/
 
cornfed
Eigen apparatuur is altijd beter.
Dan weet je precies wat je in huis hebt en je hebt de totale controle erover.
Als Tele2 nu eens een bridge modus beschikbaar zou maken voor de klanten die het willen, zou dat al helpen.
Tot die tijd moeten we ons behelpen met dat interessante topic...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 subsction name', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie