obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
geen isra punt?
jeroenb
Hallo allemaal,

onlangs heb ik een tele2 gold pakket besteld. De verwachte technische oplevering van het 20 mb internet is ongeveer over een week. Zojuist heb ik echter alvast de tv decoder en modem via de post gekregen.

Ik merk echter dat de modem anders aangesloten dient te worden dan mijn huidige UPC modem. Een ISRA punt lijkt een vereiste om het eea aan te kunnen sluiten. Hier ligt dan ook mijn probleem.

In mijn oude (jaren '30) bovenwoning is geen ISRA punt aanwezig. Ik heb enkel de groene coax kabel die in de woonkamer binnenkomt en in een wandcontactdoos zit (met een ''coax-mannetje'' en een ''coax-vrouwtje''. Ter illustratie: op deze wandcontactdoos zit nu mij UPC woonkamersplitter.

Ik ben bang dat ik nu een product heb besteld waar ik door technische oorzaken helemaal geen gebruik van kan maken. Weet iemand of het uberhaupt voor mij mogelijk is de tele2 splitter aan te sluiten?

Alvast bedankt!

Groeten,

Jeroen
Gewijzigd door jeroenb op 30 juli 2009, 20:35
 
cornfed
Als je zelf geen aansluiting hebt in de bovenwoning, dan is er een in de onderwoning of in de gezamenlijke meterkast.

Waar precies moet je navragen bij de verhuurder.

Vandaar uit moet je een kabel trekken naar je woning of beter je zet de router in de meterkast daar.

Het kan ook nog zo zijn dat je wel een aansluiting hebt, maar dat hij verborgen zit achter behang of afwerklijst of zoiets.

Nog een laatste suggestie: Een splitter is alleen nodig als je ook analoge telefonie afneemt. Uit je verhaal lijkt me dat niet het geval.
Gewijzigd door cornfed op 02 augustus 2009, 00:25
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tele2 Webcare
Geachte Jeroenb,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens,
zowel als de gebruikersnaam die u op dit forum gebruikt. Ik ben een medewerker
van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Alex Weijer
Tele2 webservice
 
GIR
Heb je een ISRA nummer? Zo niet dan denk ik dat Tele2 je er wel aan kan helpen. In het ISRA nr. staat een omschrijving van de locatie waar de kabel jou woning binnenkomt.

Is je woning ook officieel gescheden van de onderwoning (toevoeging aan huisnummer)? Als dat niet het geval is dan zul je ook geen ISRA hebben, zowel dan zul je wat harder moeten zoeken.

Hoe belde de vorige bewoner? Vraag het anders even aan de verhuurder of de vorige bewoner.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen isra punt?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 11 feb 2015
Geen HD? TV diensten : 1 22 okt 2014
Advertentie